اخبار نسیم شهراخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

فاجعه آبیاری مزارع کلم با آب فاضلاب در بهارستان

بهارستان- آبیاری مزارع کشاورزی در بهارستان با آب فاضلاب و رودخانه شادچای انجام می‌شود که نگرانی و واکنش مردم را در پی داشته است.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، آبیاری مزارع، باغات و اراضی کشاورزی با آب فاضلاب حاوی فلزات سنگین و آلودگی‌های شیمیایی، برای سلامت جامعه بسیار خطرناک است؛ زیرا که بر اساس گفته کارشناسان ماندگاری سموم در سبزیجات و به‌ویژه سبزیجات دارای ریشه‌های غده‌ای زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها خواهد شد.

رسیدگی به معضل آبیاری مزارع، باغات و اراضی کشاورزی با آب فاضلاب از سال‌ها پیش مطرح شده و با وجود افزایش نظارت‌های بهداشتی همچنان در برخی مناطق شاهد بروز تخلفاتی از سوی سودجویان هستیم.

اخیراً تصویری از آبیاری مزارع کلم با آب فاضلاب در فضای مجازی منتشر شده که متعلق به مزارع شهرستان بهارستان است و این برای چندمین بار متوالی است که خبر آبیاری مزارع صیفی‌جات با فاضلاب در این شهرستان مشاهده می‌شود.

در مراجعه به محل بروز تخلف که در کلیپ قابل مشاهده بود؛ مشخص شد چندین هکتار مزرعه کلم بروکلی در منطقه خیرآباد بهارستان با آب فاضلاب آبیاری می‌شود، این مزرعه و آبیاری با فاضلاب در آن، برای دومین بار بود که خبر ساز شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی مشخص شد، اتباع خارجی با اجاره چندین هکتار اراضی کشاورزی به دلیل کمبود آب از رودخانه شادچای و آب فاضلاب برای آبیاری استفاده می‌کنند؛ در حالی که این محصولات در سبد غذایی ایرانیان به‌وفور یافت می‌شود.

پیگیری رسانه ها برای دریافت پاسخ مناسب از مسئولین شهرستان بهارستان و چگونگی برخورد با این سودجویان که سلامت مردم را در خطر می‌اندازند، به جایی نرسید.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.