اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

فرماندار شهرقدس خواستار جانمایی ایستگاه‌های مترو براساس تراکم جمعیت شد

شهرقدس- فرماندار شهرستان قدس با اشاره به نقش موثر احداث مترو در کنترل ترافیک، بر جانمایی ایستگاهها بر اساس تراکم جمعیت در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، وحید گلی کانی فرماندار این شهرستان اظهار داشت: اولین نشست ویژه شرکت حمل و نقل ریلی متروی غرب استان تهران با محوریت شهرستان قدس با حضور نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر قدس و دیگر مسئولین مرتبط در سالن جلسات شهید شاهبوداغیان فرمانداری برگزار و آخرین اقدامات و پیگیری ها در این باره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مسئول افزود: ساخت مترو از مصوبات ماندگار و زیرساختی دولت برای مردم شهرستانهای غرب استان تهران است که بایستی برای تسریع در اجرای آن پیگیری و اقدامات لازم با جدیت صورت گیرد چرا که مترو نقش موثری در کاهش و کنترل ترافیک و ترددها در سطح این شهرستانها و همچنین ایجاد ارزش افزوده بهمراه خواهد داشت.

گلی‌کانی خاطرنشان کرد: نیازمند یک برنامه‌ریزی ،آینده نگری و بررسی میدانی در سطح شهرستان هستیم تا با ارایه ایده های منطقی و راهبردی ، بتوانیم تردد این حجم از جمعیت بوسیله مترو را مدیریت کنیم.

وی افزود: در سفر شهید آیت الله رئیسی به شهرستان قدس ،پروژه احداث مترو غرب استان تهران به تصویب رسید و طبق آن کنسرسیوم مترو غرب استان ذیل شهرداری‌های قدس، شهریار، ملارد و دیگر شهرداری‌های تابعه تشکیل شد.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر مترو غرب استان در شهریار و پشتیبانی های مالی ابتدایی توسط شهرداری‌ها اضافه کرد: به منظور تسریع در پیشبرد امور به خصوص در حوزه پشتیبانی مالی مبحثی مبنی بر تبدیل ارزش افزوده اراضی در کمیسیون ماده پنج مطرح شد اما به دلیل کمبود زمین در شهرستان با مشکلاتی روبرو هستیم.

این مسئول یادآور شد: ساخت مترو از مصوبات دولت است که بایستی اقدامات لازم در خصوص اجرای آن و پشتیبانی لازم باتوجه به قدرالسهم تعیین شده توسط شهرداری‌ها صورت گیرد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران و هم مرز با استان البرز است که حجم زیادی از تردد شهرستانهای شهریار، ملارد ،کرج و فردیس به پایتخت از این شهرستان صورت می گیرد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.