آموزشاخبارجامعه

قطار جشنواره نوجوان خوارزمی پر قدرت‌تر از هر سال در حال گذر است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران گفت: قطار دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در 13 محور و با 90 هزار شرکت‌کننده در مرداد امسال در سطح مدارس شهرستان‌های استان‌تهران آغاز و پرقدرت‌تر از هر سال در حال گذر است.

به گزارش گروه جامعه شجرنیوز، مرتضی تاجیک معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان‌‌های استان تهران در خصوص برگزاری سه قطب جشنواره نوجوان خوارزمی در شهریار عنوان کرد:« امسال قطار جشنواره نوجوان خوارزمی پر قدرت‌تر از هر سال در حال گذر است. الحمدالله در سیزده محور بیش از نود هزار دانش‌آموز در دهمین جشنواره شرکت کردند. امسال ما در جشنواره دهم این نود هزار دانش‌آموز که در مرحله مدرسه‌ای شرکت کرده بودند، منتخبین به مرحله منطقه راه یافتند و از مرحله منطقه‌ای برگزیدگان از مدارس دولتی و خاص راه یافتند به مرحله استانی، که در این مرحله ابتدا داوری غیر حضوری برگزار شد و تعداد ۳۵۰ دانش‌آموز نخبه که در محورهای مختلف استان انتخاب شدند، که در سیزده محور و در پنج منطقه به رقابت می‌پردازند. امروز که آخرین روز از مرحله استانی جشنواره جوان خـوارزمی است. و شهریار به عنوان آخرین منطقه تکمیل کننده سایر مناطق است. ان‌شاالله این دوره از جشنواره نیز مثل سایر دوره‌‌ها در مهارت آموزی دانش‌آموزان نقش داشته باشد.»

وی با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات بیان کرد:« هم از نظر تعداد شرکت کنندگان، که دوبرابر سال گذشته شرکت کرده‌اند و هم از نظر کیفیت اجرا که به جزئیات بسیار خوبی دقت شده ومیزان رضایت‌مندی در داوران و ناظران و دانش‌آموزان در سطح بسیار بالاتری نسبت به دوره‌های قبل برگزار شده است.»

محسن نوروزی مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان شهریار، ضمن تبریک روز خبرنگار به دانش‌آموز خبرنگاران، استقبال دانش‌آموزان شهرستان شهریار رو از جشنواره نوجوان خوارزمی بی‌نظیر خواند و اظهار کرد:« یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش کشف استعدادها و پرورش توانایی هاست. در دوره اول متوسطه با جشنواره نوجوان خوارزمی این اتاق می‌افتد و محورهای آن هر سال افزایش پیدا می‌کند. امسال دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سیزده دوره شرکت کردند. مسابقات مدرسه‌ای، منطقه‌ای و الان شاهد مسابقات استانی هستیم و خدا رو شاکریم که در شهریار میزبان سه محور، قرآن و معارف اسلامی،  برنامه نویسی و بازارچه هستیم. امیدوارم تمامی دانش‌آموزان بتوانند در محورهای جشنواره استعداد‌های خودشان را به نمایش بگذارند و ما هم بتوانیم میزبان خوبی برای دانش‌آموزان عزیزمان باشیم.»

نوروزی شرکت دانش‌آموزان در این جشنواره را پلی برای آینده دانست و بیان کرد:« باید مکانی برای ارئه استعداد دانش‌آموزان وجود داشته باشد،  با شرکت در جشنواره خوارزمی استعداد علمی و مهارتی خود را نشان می‌دهند،  همانطور که در مسابقات عترت و نماز مهارت های قرآنی خود را نشان می‌دهند و در مسابقات ورزشی خلاقیت و استعداد ورزشی خود را نشان می‌دهند،  در این محورها هم دانش‌آموزان نخبه ما در علم و فناوری استعدادشان کشف می‌شود. شرکت در این مسابقات در راستای عزت نفس دانش‌آموز تأثیر بسزایی دارد. وقتی دانش‌آموز رتبه‌ای کسب می‌کند هم باعث افتخار خود و خانواده و باعث افتخار ما فرهنگیان می‌شود.»

قطار جشنواره نوجوان خوارزمی پر قدرت‌تر از هر سال در حال گذر است

قطار جشنواره نوجوان خوارزمی پر قدرت‌تر از هر سال در حال گذر است

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگاران: پریسان حدادی، امیرحسین شیردل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.