اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

ماجرای فرونشست زمین در خیابان ولیعصر پایتخت چه بود

تهران- ماجرای فرونشست خیابان ولیعصر پایتخت اطراف میدان ونک و خیابان برزیل با اعمال محدودیت پلیس راهور به دلیل ترکیدگی لوله اصلی آب و نشست معبر از ساعت‌های اولیه صبح جمعه پنجم مرداد آغاز شد، خیابانی که یکی از مسیرهای اصلی خط ویژه اتوبوس جنوب به شمال و برعکس است.

به گزارش شجرنیوز از تهران، اتفاق ترکیدگی لوله آب شهری در خیابان ولیعصر و در مسیر وسایل نقلیه عمومی شخصی و اتوبوس‌های تندرو در کمتر از چند ساعت در صدر اخبار قرار گرفت، تغییر مسیر اتوبوس‌ها از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی، اعلام مصدومیت یک نفر از سوی اورژانس تهران، محدودیت‌های ترافیکی پلیس راهور و خدمات شهرداری تهران از جمله مهمترین اخبار، اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده تا علاوه بر اطلاع‌رسانی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن این مسیر را بازگشایی کنند.

اعمال محدودیت ترافیکی در ولیعصر

در نخستین گام محدودیت ترافیکی اطراف میدان ونک و خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله اصلی آب و نشست معبر توسط پلیس راهور تهران اعمال شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این زمینه اظهار کرد: به دلیل ترکیدگی لوله آب و البته نشست آسفالت خیابان در محدوده جنوب به شمال خیابان ولیعصر مجبور به ایجاد محدودیت ترافیکی و عبور خودرو و وسایل نقلیه از خط ویژه اتوبوس هستیم.

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، افزود: عوامل سازمان آب و فاضلاب مشغول به کار هستند و تا رفع شدن اتفاق مجبور به ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد برای سلامت عبور و مرور شهروندان هستیم و از تمام مسوولان شهری درخواست می‌کنیم به سرعت به مورد اتفاق افتاده رسیدگی کنند چرا که رخداد پیش آمده می‌تواند به جریان ترافیکی دیگر شریان‌های اصلی شهر نیز تاثیر بگذارد.

یک مصدوم ناشی از فرونشست زمین

سازمان اورژانس استان تهران نیز اعلام کرد: زمین در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان ونک حادثه آفرید و تا این لحظه یک مصدوم داشته که به مرکز درمانی انتقال یافته است. با اعلام گزارش این حادثه بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

فعالیت شهرداری تهران برای حل مشکل

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله و نشست زمین در خیابان ولیعصر (عج) گفت: این ترکیدگی لوله مربوط به آب غیر شرب است و ارتباطی به لوله‌های آب شرب شهروندان ندارد.

علی نصیری ادامه داد: منشأ این حادثه در خیابان برزیل بود که بدلیل فرسودگی لوله آب انتقال ۲ مخزن غیرشرب این اتفاق روی داد و در حوالی ایستگاه اتوبوس‌های بی‌آرتی همت در خیابان ولیعصر (عج) خودش را نشان داد و منجر به فرونشست زمین شد.

وی افزود: با همکاری شرکت آب و شهرداری تهران اقدامات ترمیم لوله آب در حال انجام است و پس از نصب و تست اولیه عملیات عمرانی انجام خواهد شد البته هیچ یک از انشعابات تامین آب شرب شهری بدلیل این حادثه قطع نیست و تلاش می‌شود ایمن‌سازی محل به سرعت انجام شود.

 

ماجرای فرونشست زمین در خیابان ولیعصر پایتخت چه بود+فیلم

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ترکیدگی لوله آب در خیابان برزیل باعث آب شستگی آسفالت و ریزش زمین در خیابان ولیعصر محدوده توانیر شده و جنوب به شمال خیابان ولیعصر قبل از تقاطع پل شهید همت را مسدود کرد که با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی تخلیه آب صورت گرفت همچنین آب در سطح معبر به صورت کامل تخلیه شد و در حال ترمیم و عملیات فنی و اجرایی حفره ایجاد شده هستند.

وی ادامه داد: یک متخصص فروریزش و فرونشست سازمان مدیریت شهر تهران از مجموعه مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن در محل حادثه حضور دارند و محدوده‌ای که نیاز به ایمن‌سازی دارد توسط این متخصصان بررسی شده است تا از بروز حوادث ثانویه پیشگیری شود.

نصیری با بیان اینکه امیدواریم شرایط این محدوده در سریع‌ترین زمان به حالت عادی بازگردانیم، گفت: تمام تلاش دستگاه‌ها این است که این معبر ایمن‌سازی و پایدارسازی شده و بازگشایی شود.

 

تغییر مسیر موقت اتوبوس‌های تندرو
با توجه به فرونشست زمین در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر و قرار داشتن مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو در محل این حادثه، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: با توجه به انسداد مسیر خط ۷ تندرو در خیابان ولیعصر (عج) در مقطع ایستگاه همت به علت ترکیدگی لوله اصلی آب تهران و نشست خیابان در لاین کندرو، مسیر این خط تا پایان فعالیت عمرانی و رفع مشکل تغییر کرد.

در همین راستا مسیر رفت به سمت شمال؛ خیابان ولیعصر(عج) خیابان مطهری خیابان وزرا، میدان آرژانتین، چهارراه جهان کودک، میدان ونک و همچنین ادامه مسیر تعیین شده است. همچنین برگشت این خط اتوبوس به سمت جنوب از میدان ونک چهارراه جهان کودک میدان آرژانتین خیابان بهشتی خیابان ولیعصر(عج) و ادامه مسیر در نظر گرفته شده است.

 

ماجرای فرونشست زمین در خیابان ولیعصر پایتخت چه بود+فیلم

تمهیدات ترافیکی تا پاکسازی محل ادامه دارد

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در این باره گفت: تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی محل فرونشست خیابان ولیعصر(عج) تا پاکسازی محل و پر کردن محل فرونشست زمین و اطمینان از امنیت تردد خودروها ادامه دارد.

سرهنگ احسان مومنی افزود: اکنون نیروهای خدماتی و شهرداری، آب و فاضلاب، پلیس راهور و انتظامی در صحنه حاضر هستند و به محض اطمینان از امنیت تردد، مسیر بازگشایی می‌شود.

تلاش برای بازگشایی بخشی از مسیر تا صبح شنبه

معاون اجرایی شرکت فنی و مهندسی شهر تهران از بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: تا صبح شنبه کار عمرانی به اتمام می‌رسد و حداقل یک لاین خیابان برای تردد خودروها بازگشایی می‌شود.

داود محمدی بامداد شنبه در محل حادثه فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر حد فاصل توانیر و پل شهید همت  افزود: از صبح تاکنون همه عوامل امدادی و خدماتی در این محدوده مشغول کار و ایمن‌سازی مسیر هستند و تلاش داریم حداقل تا ساعاتی دیگر یک لاین مسیر عبور و مرور خودروها و اتوبوس‌های بی‌آرتی را آماده‌سازی کنیم.

وی افزود: بدلیل وجود لوله‌های زیاد آب و گاز در محل، ایمن‌سازی را بصورت ریزش‌برداری اولیه و با دقت بالا انجام دادیم و پس از ساعاتی تلاش اکنون عملیات در بخش ریزش بتن در حال انجام است.

محدی گفت: همه تست‌های لازم لوله‌های آب و گاز این محل انجام شده و اکنون در مرحله ایمن‌سازی و ریختن بتن هستیم. بتن‌ریزی تا ۱۰ سانتی‌متر مانده به آسفالت خیابان انجام و تا چند ساعت آینده یک لاین از مسیر برای رفت و آمد شهروندان ایمن‌سازی خواهد شد.

به گفته وی، روز شنبه همزمان با عبور ترافیک عملیات آسفالت‌ریزی مسیر و پس از آن جدول‌گذاری حاشیه خیابان در این محدوده انجام می‌شود.

بازگشایی یک لاین از خیابان ولیعصر

پس از حدود ۲۴ ساعت از زمان وقوع حادثه ترکیدگی لوله آب شهری در خیابان ولیعصر محدوده توانیر و پل همت پایتخت صبح شنبه ششم مردادماه یک لاین از محل فرونشست زمین برای تردد خودروها بازگشایی شد. از دقایق اولیه صبح شنبه با زیرسازی بخش آسیب‌دیده خیابان ولیعصر حد فاصل توانیر و پل شهید همت، یک لاین برای تردد خودروها باز شده و قرار است در ساعات پایانی امشب عملیات آسفالت‌ریزی انجام شود.

در این باره سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: یک لاین خیابان ولیعصر که دیروز فرونشست کرده بود، فعلا بازگشایی شده و خودروها با هدایت پلیس از جنوب به شمال در حال حرکت هستند. مسیر پس از پایان بتن و آسفالت‌ریزی به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

وی همچنین در مورد فرونشست خیابان برزیل هم گفت: رانندگان می‌توانند تا تکمیل کار از مسیر جایگزین تردد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.