صباشهراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

مدیر موسسه پیشگامان اندیشه و زندگی: رسالت این مجموعه ارائه آگاهی و دورنمایی متناسب با استعداد و خلاقیت دانش آموزان است

شهریار- حامد کریمی مدیر موسسه پیشگامان اندیشه و زندگی در حاشیه اولین همایش هدایت تحصیلی و راهنمای انتخاب رشته مقطع متوسطه اول در صباشهر یکی از رسالت های این مجموعه را ارائه آگاهی و دورنمایی متناسب با استعداد و خلاقیت دانش آموزان عنوان نمود.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، حامد کریمی مدیر موسسه پیشگامان اندیشه و زندگی در حاشیه اولین همایش هدایت تحصیلی و راهنمای انتخاب رشته در صباشهر درباره اهمیت هدایت تحصیلی در نوجوانان گفت: هدایت تحصیلی نوجوانان بازارساز است. چنانچه روند تحصیل دانش‌آموز در جهت تقویت رشد و مهارت ورزی و آشنایی خانواده و دانش‌آموز با نیاز جامعه درجهت رویارویی با بازار باشد، فرد درهر شرایطی توانایی تولید محصول متناسب با سلایق و نیازمخاطب را خواهد داشت.

کریمی با بیان اینکه آموزش نوین امروزه به سرعت در حال تغییر از علوم نظری به علوم عملی و مهارتی است، به موضوع اهمیت هدایت تحصیلی نوجوانان اشاره کرد و گفت: سن نوجوانی سرشار از کنجکاوی و هیجان است و تعیین رشته تحصیلی و هدایت در دوره نوجوانی بهترین زمان است لذا یکی از رسالت های این موسسه ارائه آگاهی دقیق با دورنمایی روشن و متناسب با استعداد و خلاقیت دانش آموزان است تا آینده ای در خشان را در زندگی نوجوان رقم بزند.

مدیر موسسه پیشگامان اندیشه و زندگی، عدم دسترسی کافی دانش‌آموزان و خانواده ها به فضای مشاوره و هدایت تحصیلی در زمان انتخاب رشته برای کشف و تقویت مهارت‌های بالقوه در عرصه‌های مختلف را یکی از دلایل مراجعه پر تکرار و متعدد دانش‌آموزان برای تغییر رشته در مقطع دهم دانست و افزود: همین مساله موجب شد تا این موسسه اهدافی را در زمینه استعداد یابی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در برنامه فعالیت های خود قرار دهد و با عملیاتی سازی برنامه های پیش بینی شده تلاش می کند تا به آگاهی بخشی در این خصوص بپردازد.

وی درباره موضوع مسئولیت اجتماعی مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی نیز گفت: برگزاری رویداد مهمی مثل هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته برای اولین بار در صباشهرگام بلندی در حوزه مسئولیت اجتماعی موسسه پیشگامان اندیشه و زندگی  است که در تاریخ 24 خرداد ماه سال جاری برگزار شد و امیدواریم در این مسیر بتوانیم خدمات ارزنده و شایسته ای را به دانش آموزان کشور عزیزمان بویژه در مناطق کم برخوردار ارائه نماییم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: فاطمه رفیعی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.