بازاراخباراقتصاد

معرفی جدیدترین روش کاشت مو 2024 در ایران و جهان

یکی از درمان‌های موثر برای ریزش مو، روش های کاشت مو است. انواع کاشت مو شامل برداشتن پوست دارای مو از قسمتی از سر یا نقطه‌ای دیگر در بدن و م آن به منطقه طاسی یا نازک پوست سر است. بهترین روش کاشت مو، متناسب با نیاز شما و با توجه به میزان طاسی متفاوت است و باید مطابق با نظر پزشک متخصص انتخاب شود.

برای کاشت مو به متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنید. پزشکان این تخصص با بررسی وضعیت موی سر و نواحی دچار طاسی، بهترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌دهد.

معرفی جدیدترین روش کاشت مو 2024 در ایران و جهان

ریزش مو و طاسی مشکلی رایج است که افراد زیادی در سنین مختلف با آن مواجه می‌شوند. کاشت مو دائمی به‌عنوان یک روش برای ترمیم خط ریزش مو و جایگزینی موهای از دست رفته کاربرد دارد. در این روش، فولیکول‌های مو از قسمت‌های پرپشت سر به نواحی طاس یا کم‌پشت منتقل می‌شوند. انواع روش‌‌های کاشت مو طبیعی در آقایان تقاضای بالاتری دارد و بسیاری از افراد برای کاشت ریش و کاشت ابرو نیز کاندید می‌شوند.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو روشی برای درمان ریزش مو است که با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. البته در مراجعه به متخصص، به اطلاعات بهتری دراینباره که کاشت مو چیست، می‌توانید دست پیدا کنید. همه این روش ‌های کاشت مو شامل برداشتن پوست دارای مو از یک قسمت از سر و پیوند زدن این قطعات پوست به مناطق طاس یا نازک پوست سر یا مناطق آسیب دیده است. ریزش مو ممکن است به دلیل طاسی مردانه رایج (که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود)، التهاب پوست سر یا آسیب به پوست سر باشد. آسیب‌های ناشی از سوختگی، جوش، جراحی یا تصادف نیز ممکن است باعث ایجاد مناطق دائمی ریزش مو شوند. برخی بیماری‌های التهابی مانند لیکن پلانوس، لوپوس یا مورفیا نیز می‌توانند منجر به ایجاد نواحی دائمی ریزش مو شوند که برای کاشت مو مناسب هستند.

انواع روش های کاشت مو

بدون در نظر گرفتن علت اصلی ریزش مو که توسط دکتر کاشت مو مشخص می‌شود، انتخاب بهترین روش های کاشت مو ضروری است. داشتن موهای پرپشت است که شخصیت فرد را جذاب می‌کند، بنابراین انتخاب بهترین روش بازسازی مو را نمی‌توان نادیده گرفت. در این مرحله باید گفت که در بین تمام درمان‌ها یا مکمل‌های ریزش مو، کاشت مو موفق‌ترین راه حل است.

دانستن انواع کاشت مو برای دستیابی به بهترین نتایج پس از جراحی ترمیم مو مهم است. در دنیای مدرن، روش ‌های کاشت مو دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

انتخاب بهترین روش های کاشت مو برای هر فرد بسته به پارامترهای مختلف متفاوت است. عواملی مانند میزان طاسی، تراکم موهای اهداکننده، بودجه و نظر پزشک متخصص بر انتخاب بهترین روش کاشت مو تاثیر می‌گذارند. اما شاید بتوان از نظر پرکاربرد بودن، بالاترین رتبه را به دو روش کاشت مو FUT و FUE داد. برای این که بهترین روش کاشت مو برای شما مشخص شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. او بعد از معاینه و بررسی بانک مو شما روش مناسب برای کاشت مو را پیشنهاد می‌دهد.

هر یک از روش های کاشت مو، مزایا و معایبی دارند که باید قبل از عمل کاشت نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. در کاشت مو به روش ترکیبی و سوپر ترکیبی به دلیل ترکیب روش‌های اصلی کاشت مو، تراکم بالا و طبیعی بودن مو بیش‌تر است. مراقبت‌های بعد از کاشت مو در ماندگاری نتایج آن و بهبودی بعد از عمل تاثیر زیادی دارد.

خدمات دکتر پوست و مو و زیبایی متنوع است. دکتر پوست، پزشکی است با تخصص در درمان بیماری‌هایی که پوست، مو و ناخن‌ها را تحت تاثیر، قرار می‌دهند. متخصص پوست و مو، می‌تواند بسیاری از شرایط مختلف مانند آکنه، شوره سر، اگزما و سلولیت را تشخیص بدهد و درمان کند. با آگاهی از اینکه تخصص پوست و مو چیست و در زمینه زیبایی چه اقداماتی از سوی پزشکان این رشته انجام می‌شوند، برنامه‌ریزی برای درمان ساده‌تر خواهد شد. این پزشک، علم استفاده از روش‌های تشخیصی و تجویز درمان‌های تهاجمی و غیر تهاجمی را دارد. درمان بیماری‌های پوستی، تنها با مراجعه به دکتر پوست، میسر می‌شود.

مقایسه روش های کاشت مو

مقایسه بین روش های کاشت مو بر اساس پارامترهای مختلف انجام می‌شود. این مقایسه به شما کمک خواهد کرد، بهترین روش را متناسب با نیاز خود تعیین کنید. جدول زیر یک مقایسه جامع بین ۱۰ روش کاشت مو گفته شده در بالا را نشان می‌دهد:

 

روش های کاشت مو

روش برداشت گرافت

میزان تهاجم

دوره نقاهت

نتیجه نهایی

هزینه

میزان درد

جای زخم

FUE

جداگانه با پانچ

کم

کوتاه

بسیار طبیعی

متوسط تا بالا

کم

بسیار کم

FUT

نوار برداری از پشت سر

متوسط

متوسط

طبیعی

پایین‌تر از FUE

متوسط

بیش‌تر از FUE

FIT

مشابه FUE اما با ابزار دقیق‌تر

کم

کوتاه

بسیار طبیعی

بالاتر از FUE

کم

بسیار کم

BHT

از نواحی دیگر بدن

متوسط

متوسط

طبیعی

متوسط

متوسط

بستگی به ناحیه اهداکننده

SUT

ترکیبی از FUE و  FUT  با دستگاه اتوماتیک

کم

کوتاه

بسیار طبیعی

متوسط

کم

بسیار کم

MICRO FIT

ترکیبی از FIT و SUT

کم

کوتاه

بسیار طبیعی

متوسط

کم

بسیار کم

FCI

تکثیر سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه

کم تهاجم

طولانی‌تر

نتایج در حال بررسی

بسیار بالا

کم

بسیار کم

SAFER

استخراج اتوماتیک با دستگاه

کم

کوتاه

بسیار طبیعی

متوسط

کم

بسیار کم

HRT

کاشت فولیکول‌های مصنوعی

کم تهاجم

طولانی‌تر

ظاهر مصنوعی

بسیار بالا

کم

بسیار کم

DHI

هر فولیکول مو به صورت جداگانه با قلم مخصوص برداشته می‌شود.

بسیار کم

کوتاه‌ترین

تراکم بسیار بالا، طبیعی‌تر

بالاترین

بسیار کم

تقریبا بدون جای زخم

معرفی جدیدترین روش کاشت مو 2024 در ایران و جهان

برای مشورت درباره کاشت مو به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

برای دریافت مشاوره درباره کاشت مو به دکتر پوست مراجعه می‌کنید. این متخصص با داشتن تجربه کافی در زمینه انواع کاشت مو می‌تواند در انتخاب بهترین روش کاشت مو به شما کمک کند. متخصص پوست و مو تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌کند. سپس، ناحیه‌ای که دچار ریزش مو شده است را معاینه و تراکم موهای ناحیه اهداکننده و بانک مو را ارزیابی می‌کند. پس از آن، او به شما در مورد روش‌های مختلف کاشت مو، مزایا و معایب هر روش، هزینه‌ها و مدت زمان بهبودی توضیح خواهد داد.

برای دریافت خدمات زیبایی، بررسی وضعیت موها و مشکلات مو و بیماری‌های پوستی، مراجعه به دکتر متخصص پوست و مو ضروری است. این متخصصان خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند که شامل تشخیص و درمان مشکلات پوستی، مراقبت از ناخن‌ها و انجام عمل‌های زیبایی است. پزشک پوست و مو در زمینه‌های مختلفی از جمله لیزر درمانی پوست، مراقبت از ناخن، رفع موهای زائد و تتو، درمان موخوره و ریزش مو، جوانسازی پوست و رفع چین و چروک، درمان لک پوست، درمان بیماری های پوستی تخصص دارد.

برای زیبایی صورت، این متخصصان خدماتی نظیر رفع افتادگی چشم، درمان خشکی پوست و بهبود وضعیت کلی صورت را ارائه می‌دهند. پس از نوبت دهی دکتر متخصص پوست و مو، مواردی نظیر تشخیص، مشاوره و درمان مشکلات پوستی به همراه تجویز محصولات مراقبتی پوست و مو انجام می‌شود.

برگرفته از مجله سلامتی دکتردکتر(https://drdr.ir/mag/hair-transplant-methods/)

انتهای رپرتاژ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.