اخبارجامعهفرهنگ

نمایش “سایه‌های بلند”؛ داستان‌هایی از روابط پیچیده خانوادگی

به گزارش گروه جامعه شجرنیوز، نمایش “سایه‌های بلند” به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد.

کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است.

سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

علی سیروسیان پیش از این با نمایش “گوریل پشمالو” نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش ‘گوریل پشمالو’ به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در ‘سایه‌های بلند’ به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش “سایه‌های بلند” با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی ‘ساترن فرزندش را می‌بلعد’ اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی ‘جیغ’ مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، ‘گیتاریست پیر’ پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد.”

سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

عوامل نمایش “سایه‌های بلند”

نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان

بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان

تهیه‌کننده: شاهین خلیلی

طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی

طراح نور: حمیدرضا جلالی

طراح گریم: دالیا خندانی

موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی

طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی

عکاس: آیدا عظیمی

گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی

نمایش “سایه‌های بلند” از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش "سایه‌های بلند" به نویسندگی و کارگردانی علی سیروسیان، با سه اپیزود مستقل، داستان‌هایی عمیق از روابط خانوادگی را روایت می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از نمادها و ارجاعات هنری، به زخم‌های روان‌شناختی و چالش‌های اجتماعی می‌پردازد و مفاهیم را در فضایی نمادین و تأثیرگذار به مخاطب منتقل می‌کند. مهناز کرباسچیان که نقش مادر را در اپیزود اول ایفا می‌کند، در گفتگوی ویژه با شجرنیوز می‌گوید: اپیزود اول درباره مادری است که از عشق و وسواس یا شاید تاثیرات و حقارتی که در کودکی تجربه کرده است، همه چیز را برای فرزندش کنترل می‌کند. او حتی به دخترش اجازه نمی‌دهد که غذایی ساده یا کلماتی برای خودش انتخاب کند. این شخصیت، گاهی از شدت کنترل، به نمادی از بلعیدن آزادی و هویت فرزند تبدیل می‌شود. نقش مادر در این نمایش بسیار چالش‌برانگیز است، چون باید تضاد بین محبت و آسیب‌رسانی او را به تصویر بکشد. کیارش رادمهر که با اجرای مونولوگ احساسی در اپیزود دوم، نقش برادر کوچک را بازی می‌کند، در مصاحبه با شجرنیوز می‌گوید: این اپیزود درباره خانواده‌ای است که تحت تأثیر خرافه و باورهای اشتباه، زندگی‌شان نابود شده است. برادر بزرگ که زمانی بازیگری موفق بود، به خاطر این باورها سقوط می‌کند. شخصیت من تلاش می‌کند این واقعیت تلخ را روایت کند و لحظاتی از پذیرش و آشفتگی درونی‌اش را نشان دهد. مونولوگ پایانی در نور اسپات‌لایت، بازتابی از انزوای دردناک این شخصیت است. سجاد مظلومی که نقش کلانتر را در اپیزود سوم ایفا می‌کند، می‌گوید: به نظر من کلانتر در این اپیزود، نماینده یک نظم ظاهری است که در مواجهه با مشکلات عمیق و زخم‌های اجتماعی ناتوان است. در داستان، پسر خانواده با خاطره قتل مادرش دست‌وپنجه نرم می‌کند و خودش را درگیر ترس‌های موروثی و ضعف‌های اخلاقی پدرش می‌بیند. نقش من نشان می‌دهد که چگونه این چرخه‌های آسیب، بازتولید می‌شوند و جامعه و افراد در برابر آن دچار ضعف می‌شوند. علی سیروسیان پیش از این با نمایش "گوریل پشمالو" نوشته یوجین اونیل، تجربه‌ای موفق در خانه هنرمندان داشت. این اثر که بر مفاهیمی چون تقابل طبقاتی و فشارهای اجتماعی متمرکز بود، با استقبال گسترده روبه‌رو شد. سیروسیان در این خصوص به شجرنیوز می‌گوید: نمایش 'گوریل پشمالو' به من نشان داد که تئاتر می‌تواند بستری برای بازتاب مفاهیم اجتماعی باشد. این تجربه باعث شد در 'سایه‌های بلند' به روابط خانوادگی و تأثیرات عمیق آن‌ها بپردازم و روایت‌هایی شخصی‌تر و تأمل‌برانگیزتر خلق کنم. علی سیروسیان درباره هماهنگی نمایش "سایه‌های بلند" با نقاشی‌های مطرح جهان می‌گوید: استفاده از نقاشی‌ها در این نمایش، صرفاً جنبه تزئینی یا تقلیدی ندارد. هر نقاشی به شکلی مفهومی و در هم‌نوایی با داستان، در دل اپیزودها جا گرفته است. مثلاً در اپیزود اول، نقاشی 'ساترن فرزندش را می‌بلعد' اثر گویا، استعاره‌ای از مادری است که با کنترل بیش‌ازحد، آزادی و هویت دخترش را نابود می‌کند. در اپیزود دوم، نقاشی 'جیغ' مونک، اضطراب و سرکوب را بازتاب می‌دهد و در اپیزود سوم، 'گیتاریست پیر' پیکاسو، تسلسل اندوه و ترس‌های موروثی را نشان می‌دهد." سیروسیان در ادامه می‌افزاید: این نقاشی‌ها به ما کمک کردند تا عمق بیشتری به روایت‌ها ببخشیم و مفاهیمی که شاید به‌صورت مستقیم به سختی قابل انتقال باشند، با زبانی نمادین و قدرتمند ارائه شوند. این ارجاعات هنری، نه‌تنها ارتباط عاطفی و فکری مخاطب را تقویت می‌کند، بلکه او را به تأمل بیشتر درباره مسائل اجتماعی و روان‌شناختی ترغیب می‌کند. عوامل نمایش "سایه‌های بلند" نویسنده و کارگردان: علی سیروسیان بازیگران: مهناز کرباسچیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، شاهین خلیلی، مریم حسنا، کیارش رادمهر، مهرداد ضمیری، آرمان مهجوری، سجاد مظلومی، کیمیا کاشف‌پور، علی سیروسیان تهیه‌کننده: شاهین خلیلی طراح صحنه: مصطفی ابراهیمی طراح نور: حمیدرضا جلالی طراح گریم: دالیا خندانی موسیقی: مهرداد ضمیری و شاهین خلیلی طراح پوستر و تیزر: حنا کاظمی عکاس: آیدا عظیمی گروه کارگردانی: هانیه فراست‌پور، محمد ابوئی نمایش "سایه‌های بلند" از 25 آذر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 25 دی ادامه خواهد داشت. این نمایش هر شب ساعت 17:45 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.