گوناگوناخبارخبر مهمورزش

ورزش مدال‌آوری که در پایتخت حتی یک خانه ندارد/ اوجاقی: قول واگذاری زمین خانه ووشو تهران را داده‌اند

رئیس هیئت ووشو استان تهران با اشاره به فقدان خانه تخصصی ورزش ووشو در سطح استان تهران، گفت: مقرر شد زمینی با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان به این هیئت برای ساخت خانه ووشو با کمک خیرین و فدراسیون واگذار شود.

به گزارش شجرنیوز، امیر اوجاقی رئیس هیئت ووشو استان تهران در خصوص وضعیت فعالیت‌ این رشته در تهران اظهار‌ کرد: ورزش ووشو تهران در حال حاضر حائز جایگاه خوبی در سطح کشور بوده و در سال ۱۴۰۱ در مجموع تالو( فرم‌های نمایشی) و ساندا( مبارزات) آقایان و بانوان رتبه دوم کشور را بدست آوردیم که نشان از پتانسیل بالای این استان است.

وی با اشاره به راهیابی تعداد زیادی از ورزشکاران تهرانی به اردوی تیم ملی، افزود: در قسمت بانوان ۴ نفر و در قسمت آقایان نیز ۴ نفر در بخش‌های تالو و ساندا از تهران در اردوهای تیم ملی برای آمادگی حضور در مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی حاضر خواهند بود.

رئیس هیئت ووشو استان تهران بیان‌کرد: در استان تهران بیش از ۱۲ هزار ووشوکار فعال وجود دارد که البته آمار بیمه‌شدگان بین ۷ تا ۸ هزار نفر بوده و این میزان آمار قابل قبولی است.

پایتخت کشور خانه تخصصی ووشو ندارد

اوجاقی به اشاره به مسئله خانه ووشو استان تهران گفت: بیشتر استان‌های کشور دارای خانه تخصصی تجهیزشده ورزش ووشو هستند که امکانات برای اجرای فرم‌های نمایشی و سکو مبارزات ساندا فراهم است که این موضوع در بسیاری از شهرهای کشور نیز وجود دارد و متاسفانه در استان تهران نه در شهر تهران به عنوان پایتخت و نه در سایر شهرستان‌ها خانه ووشو وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان تهران ما در صدد آن بودیم که زمینی در اختیار قرار گیرد تا خیرین و فدراسیون بتوانند در احداث خانه ووشو کمک کنند و البته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران حدود ۲ ماهی است که سالنی را برای تمرینات ووشو به ما اختصاص دادند.

اوجاقی ووشو

وعده واگذاری زمینی برای احداث خانه ووشو تهران

رئیس هیئت ووشو استان تهران خاطرنشان‌کرد: همچنین قرار است زمینی نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به هیئت برای ساخت خانه ووشو تهران واگذار شود که مدیرکل ورزش استان نیز با مساعدت ویژه حتی در زمان بستری پس از سانحه سقوط هلی‌کوپتر پیگیر این موضوع بودند.

اوجاقی گفت: امیدواریم این زمین در کوتاهترین زمان به ما تحویل شود تا ما با کمک خیرین ورزشی و فدراسیون احداث خانه ووشو را به منظور رشد و توسعه این ورزش آغاز کنیم.

وی با اشاره به دلایل فقدان خانه ووشو در تهران ادامه داد: از نظر من مدیری که مسؤولیت ورزشی را قبول می‌کند بایستی نسبت به رشته‌ها و شانس مدال‌آوری آن‌ها در مسابقات بین‌المللی آسیایی و جهانی و حتی سطح کشور شناخت داشته باشد که ورزش ووشو هم در سطح کشور پرطرفدار بوده و نیز در سطح بین‌المللی برای کشور مدال‌آور است.

رئیس هیئت ووشو استان تهران اضافه‌کرد: این موضوع به نظر من مدیران ورزشی ما باز می‌گردد که برپایی خانه ووشو تهران طی سالیان متمادی گذشته اتفاق نیفتاده و ووشو همواره مظلوم بوده که امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی رقم بخورد.

اوجاقی ووشو

لیگ ووشو نوجوانان استان تهران برگزار می‌شود

اوجاقی گفت: در طی ادوار گذشته از جنبه قهرمانی و همگانی ووشو به نحو مطلوب کار نشده بود و طی مدت اخیر با برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات مختلف سعی بر ترقی ووشو استان تهران شد و در سال گذشته سعی بر این بود تمام حوزه‌های سطح استان درگیر فعالیت باشند.

وی ادامه داد: لیگ ووشو استان تهران در رده سنی نوجوانان برپا خواهد شد و در صدد هستیم حتی با تیم‌های محدود این مقوله به صورت مدون و منظم شکل بگیرد که یکی از ظرفیت‌های مهم بخش نوجوانان و جوانان است که در آینده نزدیک نقش مهمی در رشد قهرمانی استان تهران داشته باشند.

ووشو به مسابقات قهرمان شهر تهران افزوده می‌شود

رئیس هیئت ووشو استان تهران بیان‌کرد: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ورزش شهرداری تهران درصدد آن هستیم تا ورزش ووشو به ورزش‌های شهرداری و همچنین به ورزش‌های حاضر در مسابقات قهرمان شهر افزوده شود تا با این اتفاق ورزشکاران ما درگیر مسابقات و تمرینات منظم‌تر باشند.

اوجاقی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف در سطح شهرها و شهرستان‌های استان تهران برای ورزش ووشو است که در این راستا جلسات و رایزنی با نهادهای مختلف از جمله شهرداری و نواحی مقاومت بسیج در دستور کار است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.