اخبار شهرستان دماونداخبارخبر مهمدر استان

پلمب بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه در دماوند

دماوند- رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه‌داران شهرستان دماوند از گشت‌های مشترک نظارتی و پلمب مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از دماوند، حامد کریمی رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه‌داران شهرستان دماوند گفت: طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مشاورین املاک وزارت راه و شهرسازی که طی بخشنامه‌ای از طرف فرمانداری به این اتحادیه ابلاغ شده است و مقرر گردید از این به بعد پلمب آنی بنگاه‌های مسکن بدون پروانه کسب در شهرستان دماوند اجرا شود.

وی افزود: کلیه دفاتر فاقد پروانه به قید فوریت برای اخذ پروانه تخصصی و در ادامه پروانه کسب اقدام کنند.
رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه‌داران شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با قوت به کار خود ادامه خواهند داد.

پلمب بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه در دماوند

کریمی یادآور شد: کلاس‌های پروانه تخصصی هر هفته برگزار خواهد شد و دومین دوره آزمون پروانه تخصصی روز ۲۳مهرماه برگزار می‌گردد.

به گزارش شجرنیوز، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مواردی که در بازرسی های املاک مورد توجه و تدقیق گشت‌های بازرسی قرار می‌گیرد، داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان است، تاکید کرده است.

بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر معاملات خارج از بنگاه‌ها، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.