شهر شهریاراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهران

شهریار- کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی در سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهران ،دستگیری سارق کابل برق در شهریار ،برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر و هنجار شکن در شهر قدس و باداشت ماموران قلابی در اسلامشهر از اهم اخبار پلیس در ۴۸ ساعت گذشته بود.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، سرهنگ ایوب زرگران روز پنجشنبه اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی سازمان های دست اندرکار و فرهنگ سازی پلیس و با مشارکت مردمی، شاهد کاهش تلفات رانندگی و به تبع کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی در سال ۱۴۰۲ بودیم.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان های غرب استان تهران، افزود: پلیس راهور غرب استان تهران با جلسات مستمری که با فرمانداران و شهرداری های سطح حوزه استحفاظی و بازدید به صورت میدانی در نقاط حادثه خیز معابر ۶شهرستان تابعه و بازبینی این نقاط، اقدام به رفع ۸ نقطه حادثه خیز و اصلاح هندسی و مرمت چاله ها از سطح معابر و آشکار سازی این نقاط کرده که این اقدامات باعث کاهش تصادفات شده است..

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهرانرئیس پلیس راهور غرب استان تهران در ادامه تصریح کرد: مبحث آموزش و اعمال مقررات مکمل یکدیگرند و به هیچ عنوان مقابل هم قرار ندارند زیرا بخشی از جامعه را می توان با فرهنگ سازی و آموزش نسبت به اجرای مقررات همراه کرد که پلیس راهور با اعزام کارشناسان خود به پایانه های شهرستان ها به صورت میدانی ناوگان عمومی را تحت آموزش قرار داد و بخشی دیگر اینکه فرهنگ سازی به تنهایی کارساز نیست و باید اعمال مقررات هم انجام بگیرد که در سال گذشته برخورد با متخلفان رانندگی و اعمال قانون با متخلفان رانندگی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار: دستگیری سارق کابل برق

سرهنگ پیمان فتاحی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۸ “باغستان” در حین گشت زنی در یکی از کوچه های فرعی بلوار رسول اکرم خادم آباد متوجه حضور ۲ نفر در بالای تیر برق در حال بریدن کابل برق شدند.

وی در ادامه افزود: با توجه به سابقه سرقت کابل برق در سطح شهر و مشکلات ایجاد شده در این خصوص، ماموران پلیس این افراد را دستگیر و به همراه اموال سرقتی که حدود ۲۰ متر کابل برق و یک عدد سیم چین و قیچی کابل بر و میلگرد عایق شده با روکش پلاستیکی و دستکش مخصوص به کلانتری انتقال دادند که با تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهران

 

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: از همشهریان عزیز خواستاریم با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۰ یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس:برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر و هنجار شکن

سرهنگ سید نظام موسوی اظهار داشت: در پی دریافت شکایات متعدد شهروندان و مطالبات آنان در خصوص برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر و هنجار شکنان که عمدتا سوابق سرقت، مزاحمت و… دارند، اجرای این طرح با اخذ دستور مرجع قضایی برنامه ریزی و در نقاط مختلف شهرستان قدس عملیاتی گردید.

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهران

وی افزود: در این طرح تعداد ۳۶ نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از سطح شهرستان قدس جمع آوری و به مرکز بازپروری معتادین منتقل و در آن مرکز ضمن پذیرش این افراد اقدامات لازم به منظور بازپروری آنان در قالب ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر انجام پذیرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ضمن قدر دانی از مجموعه دستگاه قضائی، فرمانداری ، شهرداری و اداره بهزیستی در افزایش سهمیه ماده ۱۶ شهرستان قدس، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۳۰۰ نفر در قالب طرح ماده ۱۶ توسط پلیس شهرستان قدس جمع آوری و تحویل مرکز بازپروری طرف قرارداد شده اند.

سرهنگ موسوی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: طرح امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر در شهرستان قدس ادامه خواهد داشت و معتادان متجاهر دستگیر شده که عمدتا دارای سوابق سرقت نیز می باشند تا درمان کامل در مراکز بازپروری خواهند بود .

فرمانده انتظامی اسلامشهر : ماموران قلابی بازداشت شدند

سرهنگ محمدرضا علیزاده اظهار داشت: در پی گزارش چند مورد اخاذی از شهروندان توسط ۲فرد سودجو در پوشش مامور قلابی با یک دستگاه خودرو تیبا در محدوده شهرک گلدسته ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی سال ۱۴۰۲ در غرب استان تهران

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ گلدسته با بررسی اظهارات مالباختگان و بدست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام با انجام اقدامات پیچیده تخصصی و پلیسی متهمان را درحال اخاذی از شهروندان را در محل دستگیر و یک دستگاه خودرو تیبا متعلق به متهمان توقیف گردید و متهمان به مقر پلیس منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از متهمان گاز اشک آور، ۲ عدد شوکر برقی، دستبند، قاب بیسیم، یک قبضه سلاح سرد، کشف و در بازجوئی های به عمل آمده به ۱۰ فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف و پس از دعوت و شناسایی سارقان توسط مالباختگان و تشکیل پرونده، برای بررسی تخصصی تحویل پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر شدند.

شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

در موارد مشکوک حتماً از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

با فرا رسیدن عید نوروز ۱۴۰۳ و شروع تعطیلات و با تدابیر ابلاغی از سوی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، ماموران انتظامی با احراز آمادگی صد درصدی و با تمام توان نسبت به خدمات رسانی به شهروندان بصورت ۲۴ ساعته در میادین اصلی استان مستقر شدند..

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.