اخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استانشهر شهریار

کمبود پارکینگ معضل اصلی پرترددترین خیابان در شهریار

شهریار- خیابان ولیعصر در شهرستان شهریار که محل استقرار بیمارستان و چندین مرکز تجاری است، امروزه به پرترددترین و پرمعضل‌ترین معبر در شهریار تبدیل شده و پارک کردن خودرو در این خیابان چالش اصلی شهروندان است.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، خیابان حضرت ولیعصر(عج) در شهریار یکی از قدیمی‌ترین و پرترددترین معابر این شهر به شمار می‌رود که به دلیل تعدد مراکز تجاری، درمانی و شرکت‌های خدمات‌رسان، شاهد ترافیک کلافه کننده در این معبر هستیم.

اهالی معابر منتهی به خیابان ولیعصر شهریار، کسبه و رانندگان تاکسی گلایه‌های بسیاری از نبود پارکینگ عمومی و کم توجهی مسئولین به ترافیک و پارک خودرو در حاشیه معبر دارند.

در این منطقه به‌رغم تلاش‌ها و تمهیدات پلیس به واسطه ساخت‌وساز بی‌رویه و قارچ گونه مراکز تجاری در مرکز شهریار، خیابان ولی‌عصر و معابر منتهی به آن، شاهد حجم سنگین ترافیک و پارک دوبله و سوبله خودروها هستیم، لذا با حضور در این معبر از نزدیک مشکلات ترافیکی و گلایه مردم و کسبه را به تصویر کشیدیم.

شهروندان ساخت‌وسازهای خارج از اصول و قواعد شهرسازی و وجود مراکز تجاری و پاساژ‌های بدون پارکینگ را بزرگ‌ترین عامل ترافیکی و انضباط شهری در خیابان ولی‌عصر می‌دانند.

آسمان‌خراش‌های تجاری چندین طبقه که در معابر باریک ولی‌عصر بدون پارکینگ احداث شده و همچنین فعالیت بیمارستان دولتی شهریار در کنار این مراکز تجاری بر شدت این معضل افزوده است.

محمد علایی‌نسب معاون عمرانی فرماندار شهریار، با تأیید ترافیک و ازدحام خودرو در خیابان ولی‌عصر شهریار گفت: خیابان ولی‌عصر به دلیل بافت قدیمی و تجاری که دارد با تردد بسیار بالای خودرو مواجه است و مردم با نبود پارکینگ عمومی مجبور به پارک خودرو به‌صورت دوبله و سوبله هستند.

وی با بیان اینکه این معبر پرتردد تلفیقی از انواع مشکلات را یدک می‌کشد، افزود: سنگ‌فرش خیابان ولیعصر از ابتدای چهارراه قائم تا چهارراه مخابرات از مهمترین طرحی است و شهرداری شهریار برای عبور از معضل ترافیک و حواشی آن پیشنهاداتی داده است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان شهریار به استفاده از کمربندی و خیابان‌های کارگر، کشاورز و شهید مصطفی خمینی به‌جای تردد از خیابان ولیعصر اشاره و تصریح کرد: این معبر شلوغ ظرفیت تردد خودرو را ندارد و حجم سنگین تردد و پارک خودروها منجر به ترافیک و مشکلات حاصل از آن می‌شود‌.

علایی نسب در ادامه با بیان اینکه تا کنون برای روان‌سازی ترافیک این معبر پیشنهاد جدی صورت نگرفته، گفت: خیابان ولیعصر به چهار قسمت تشکیل شده است که دارای مراکز اداری، درمانی، تجاری و بانک است.

وی به کسب‌وکار رونق در این خیابان و مراجعه مکرر مردم به خیابان ولی‌عصر اشاره کرد و افزود: شهرداری شهریار از سنوات گذشته مجوز احداث مراکز تجاری را بدون پارکینگ داده و موظف است سرانه پارکینگ را در این معبر پرتردد تأمین کند که تاکنون این مهم محقق نشده است.

معاون عمرانی فرماندار شهریار در پایان به وجود خط ویژه تاکسی در خیابان کم‌عرض ولی‌عصر اشاره و خاطرنشان کرد: حذف خط ویژه در خیابان ولی‌عصر که نتوانسته بار ترافیکی را در این محور کاهش دهد در شورای ترافیک شهرستان شهریار پیشنهاد خواهد شد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.