اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

کمبود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در بهارستان

بهارستان- مدیر آب‌ و فاضلاب شهرستان بهارستان با اشاره به مصرف حداقل ۲۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ازای هر بهارستانی از آب شرب، گفت: در شهرستان بهارستان به ازای هر شهروند ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، علی گنجی مدیر آب‌ و فاضلاب شهرستان بهارستان، با اشاره به میزان مصرف حداقل 2200 لیتر بر ثانیه آب شرب به ازای هر بهارستانی گفت: جمعیت بیش از 600 هزار بهارستانی آب شرب مصرف می‌کنند که 400 لیتر بر ثانیه کسری آب از خروجی چاه‌های آب و مخازن ذخیره وجود دارد.

وی با بیان اینکه 8 حلقه چاه آب شرب در بهارستان حفاری شده است، افزود: برای عبور از تنش آبی سال‌ جاری حفاری چاه‌های آب انجام گرفته و در مرحله بهره برداری است که به زودی وارد مدار می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب بهارستان با اشاره به حفاری 5 حلقه چاه آب جدید، تصریح کرد: 90 حلقه چاه آب کشاورزی در بهارستان با کمک آب منطقه‌ای شناسایی شده است که 7 حلقه از این چاه‌ها قابل شرب است که با رایزنی مسئولین در صدد هستیم تا این چاه‌ها وارد مدار آبی شهرستان شود.

گنجی با بیان اینکه همه ایستگاه‌های پمپاژ آب به دیزل تولید برق مجهز شده است، گفت: در مواقع قطع برق در اوج پیک مصرف که با افت فشار آب در سطح شهرستان مواجه می‌شود این دیزل‌ها در عدم قطع پمپ‌ها استفاده خواهند شد.

وی با اشاره تکمیل پروژه مخزن 10 هزار مترمکعبی نسیم‌شهر اضافه کرد: آبفای بهارستان آمادگی دارد با تخصیص اعتبار و زمین مورد نظر در شهرهای گلستان و صالحیه مخزن ذخیره آب احداث کند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بهارستان با بیان اینکه تصفیه خانه شهرستان صفر درصد پیشرفت داشته و برای ساخت آن حداقل 600 میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است، خاطرنشان کرد: این پروژه چندین بار در مناقصه برنده‌ای نداشته است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.