شهر فردوسیهاخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

۱۳۹ رشته انشعاب آب غیرمجاز در شهریار جمع‌آوری شد

شهریار- مدیر شرکت آب و فاضلاب شهر فردوسیه شهریار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۹ رشته انشعاب آب غیرمجاز در این شهر شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، محمد ایرانخواه مدیر شرکت آب و فاضلاب شهر فردوسیه شهریار روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: آب آشامیدنی مشترکان شهر فردوسیه از طریق برداشت از منابع آب زیر زمینی تامین می شود، و متاسفانه با ورود به چهارمین خشکسالی شاهد کاهش سطح این منابع و کاهش دبی چاه های موجود شده ایم و این موضوع مهمترین چالش پیش رو برای پایداری شبکه توزیع آبرسانی در تنش آبی سال آتی محسوب می شود.

وی افزود: یکی از راهکارها مدیریت مصرف بهینه آب و کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصارف از سوی مردم بشمار می رود، و در این میان از جمله مواردی که به طور جدی و مستمر از سوی آبفا پیگیری می شود شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان است که با خسارت به تاسیسات آبرسانی مبادرت به نصب انشعابات آب غیرمجاز می کنند.

ایرانخواه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون عوامل اجرایی امور آبفای شهر فردوسیه اقدام به شناسایی و جمع آوری ۱۳۹ رشته انشعاب آب غیرمجاز کرده اند که این تعداد ۱۴ مورد پشت کنتوری و ۴۰ مورد خارج از بافت شهری بوده اند، ضمن این که متخلفان برای اخذ جرائم و طی مراحل قاونوی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر امور آبفای شهر فردوسیه خاطرنشان کرد: وجود انشعابات آب غیرمجاز سبب هدر رفت آب، خسارت به شبکه و اختلال در خطوط آبرسانی می شود، ضمن آنکه موجب تضییع حقوق مشترکین خواهد شد، و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه بهره بردای غیر مجاز آبفا را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ آگاه سازند تا هرچه سریعتر نسبت به قطع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران هم اکنون با ۱۰ شهر و ۸۱ روستا به وسعت ۱۱۶ هزار و ۶۰ متر مربع شامل شهرستانهای قدس با سه روستا ، شهریار ۲۸ روستا و ملارد ۵۰ روستا همچنین شامل شهرهای صفادشت، صباشهر، وحیدیه، فردوسیه ،باغستان ، شاهد شهر و اندیشه را با جمعیتی  بالغ بر یک میلیون و ۴۸۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار  می دهد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.