انتخاباتاخبارسیاست

۲۸ روز تا انتخابات؛ اولین روز ثبت‌نام، شفافیت در حضور داوطلبان

پنجشنبه؛ ۱۰ خرداد فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با شروع ثبت‌نام داوطلبان آغازشد و در اولین روز با ثبت نام قطعی تنها پنج داوطلب شناخته شده به پایان رسید.

به گزارش گروه سیاست شجرنیوز، ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز – پنجشنبه ۱۰ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. کاندیداها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند. فرایند انتخابات به مدت ۵ روز برای ثبت‌نام، ۷ روز برای بررسی صلاحیت‌ها و ۱۴ روز برای تبلیغات داوطلبان تداوم خواهد داشت و در ۸ تیرماه رأی‌گیری انجام می‌شود.

امروز چه کسانی ثبت نام کردند؟

در سه ساعت اولیه آغاز ثبت‌نام ها خبری از سرشناس‌های سیاسی نبود و همان ۳۰ نفری هم که آمده بودند شرایط کاملی برای ثبت نام نداشتند ، تقریبا نیم ساعت به ظهر مانده بود که  محمدرضا صباغیان به عنوان داوطلب وارد جایگاه ثبت‌نام شد و کمی بعد از او مصطفی کواکبیان هم ثبت نام کرد.

ساعتی بعد عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و ورزنه به جمع داوطلبان امروز اضافه شد. قدرتعلی حشتمیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران هم بعد از ظهر امروز ثبت نام کرد.

در ساعات پایانی هم سعید جلیلی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت، داوطلبی که از او به عنوان یک کاندیدای جدی یاد می‌شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.