اخبار شهرستان قرچکاخبارخبر مهمدر استان

۴۰ دانش آموز پسر مدارس قرچک به مناطق عملیاتی اعزام شدند

قرچک- در آستانه بازگشایی مدارس، ۴۰ نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان قرچک به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش شجرنیوز از قرچک، دانش آموزان مدارس قرچک روز سه‌شنبه پس از بدرقه مسئولان شهرستان در قالب کاروان‌های راهیان نور، راهی مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در غرب و شمال‌غرب کشور اعزام شدند تا از نزدیک با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دفاع از آب و خاک کشور آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در فرمایشات خود همواره بر لزوم عمل به فریضه جهاد تبیین تأکید داشتند و قطعا برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور، در تحقق این مهم و عمل به فرمایشات معظم له نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند.

روح الله زنجیرانی فراهانی افزود: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با ارزش‌های انقلال، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی را آماج شبیخون فرهنگی می‌کنند، قطعا برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی دوران هست سال دفاع مقدس موجب می‌شود که جوانان بیش از گذشته با رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام آشنا شده و قدر امنیتی که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده بیشتر بدانند و این ارزش‌ها را پس از بازگشت از این مناطق به دوستان خود نیز منتقل کنند.

فراهانی افزود: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان نیاز دارد و قطعا حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی باعث می‌شود تا این مهم محقق گردد.

این مسئول یادآور شد: دانش آموزان در حضور چهار روزه خود در مناطق عملیاتی، ضمن بازدید از یادمان‌های شهدا، در برنامه‌های متعدد فرهنگی از پیش طراحی شده شرکت می‌کنند.

بیش از ۵۷ هزار دانش آموزان در مدارس شهرستان قرچک مشغول به تحصیل هستند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.