اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

۵۰۰ معلول بینایی زیرپوشش بهزیستی شهرستان ملارد هستند

ملارد - سرپرست بهزیستی ملارد گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ پرونده افراد دارای معلولیت بینایی در حوزه توانبخشی این اداره فعال است که پیگیری امور و درخواست‌های آنان توسط مددکاران ستاد و مراکز مثبت زندگی انجام می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، داود فهیم راد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) در مراسم ضیافت افطاری که به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب قدر و تجلیل از حافظان روشندل این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: خانه کوچک نیایش مهر از سال ۹۲ افتتاح شده و با پذیرش ۲۲ دختر چهار تا ۱۸ سال بی سرپرست و دارای معلولیت جزو مراکزی است که در ۲ حوزه اجتماعی و توانبخشی فعال است.

وی افزود: از ابتدای راه اندازی این مرکز تاکنون هدف القای حس خانه و خانواده به فرزندان بوده تا آنها علاوه بر دریافت خدمات توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتار درمانی و… مانند سایر کودکان به تحصیل پرداخته، توانمند و در آینده وارد جامعه شوند.

فهیم راد با اشاره به توانایی خاص در افراد دارای معلولیت بیان کرد: معلولین در طول زمان ثابت کرده اند که با بهره گیری از هوش و استعداد خود و همچنین تلاش و پشتکاری که در وجود آنها نهادینه شده می توانند در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی موفق باشند.

این مسئول با اعلام اینکه کودکان دارای معلولیت بینایی نیز از حافظین و قاریان قرآن کریم هستند، گفت: یکی از مهمترین مسائل در خدمت رسانی صحیح به افراد معلول بویژه روشندلان تلاش برای مناسب سازی صحیح معابر و اماکن بوده که اجرای اصولی آن موجب حضور پر رنگ این افراد در جامعه و استقلال آنها می شود.

افراد بسیاری بانی و حامی این مرکز بوده اند

۵۰۰ معلول بینایی زیرپوشش بهزیستی شهرستان ملارد هستند

میترا قبادی مدیر مرکز نیایش مهر ضمن تقدیر از همراهی مسئولین در پیگیری و رفع مشکلات دختران نیایش مهر گفت: افراد بسیاری بانی و حامی این مرکز بوده که همیشه بدون چشم داشت و به دور از هرگونه تزویر پناه دختران هستند.

وی با تشریح فعالیت های مرکز اظهار داشت: فرزندان در کنار تحصیل در مقاطع مختلف براساس استعدادهای خود در کلاسهای فوق برنامه حضور داشته و کارشناسان و مددکاران مرکز به صورت دقیق بر عملکرد و نیازمندی های آنها نظارت دارند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.