اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

عملکرد مطلوب کمیته امداد صباشهر در سال ۱۴۰۱

رئیس کمیته امداد صباشهر، شاهدشهر و فردوسیه از عملکرد مطلوب این اداره در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، حسن محمدی مهینی رئیس کمیته امداد صباشهر، شاهدشهر و فردوسیه در گفتگو با این پایگاه خبری از عملکرد مطلوب این نهاد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رئیس کمیته امداد صباشهر با اشاره به تعداد ۲۷۰۰ خانواده تحت پوشش این اداره گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در قالب حقوق و مستمری به خانواده های تحت پوشش پردخت شده است.

محمدی در ادامه با تاکید بر ضرورت توانمندسازی خانوارها افزود: باتوجه به رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در توانمندسازی جامعه هدف و اقشار نیازمند، پرداخت تسهیلات اشتغال یکی از راهکارهای تسهیل ایجاد کسب و کار است که در دستور کار جدی قرار داده شد و در همین راستا مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته در اختیار افراد دارای مهارت قرار گرفت و اکنون شاهد به ثمر نشستن این مشاغل هستیم که در گزارش هایی فعالیت های این کسب و کارها به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

رئیس کمیته امداد صباشهر اهدای کمک جهیزیه و سایر خدمات در حوزه خرید و تعمیرات منازل محرومین را یکی دیگر از اقدامات این ادهره برشمرد و افزود: طی سال ۱۴۰۱ کمیته امداد صباشهر، شاهدشهر و فردوسیه توانست تعداد ۸۸ کمک جهیزیه به ارزش ۲۳ میلیارد ریال تقدیم زوجین نیازمند نماید و در خرید ۵ واحد مسکونی و بازسازی ۴۶ مورد برای محرومین سهیم باشد.

محمدی ضمن اشاره به ارائه خدمات آموزشی، درمانی، فرهنگی و… به تمامی خانوارهای تحت پوشش اظهار نمود: این خدمات به منظور ارتقای سطح فکری، فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در طول سال به آنها ارائه می گردد.

رئیس کمیته امداد صباشهر در پایان ضمن قدردانی از مردمان شریف شهرهای صباشهر، شاهدشهر، فردوسیه و سایر اقصی نقاط کشور که به نوعی با حمایت و کمک های خود توان این نهاد را در ارائه خدمت به محرومین افزایش می دهند افزود: طی سال گذشته مبلغ ۲۲۶ میلیارد ریال در قالب کمک های مردمی، صدقات، کمک به مراکز نیکوکاری و… در اختیار این اداره قرار گرفته است که این مبلغ با برنامه ریزی انجام شده و کاملا شفاف در شکل های مختلف در اختیار مستمندان و خانواده های تحت پوشش قرار گرفته است.

معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام(ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد..

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش بینی برنامه های مورد نیاز برای توانمندسازی و رفع نیازهای اقشار محروم مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به گونه ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام(ره) با صدور حکمی از سوی امام خمینی(ره‌) برای مدت نامحدود و به منظور  حمایت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان و خودکفا نمودن آنان‌ تأسیس شد..

آغاز و استمرار فعالیت کمیته امداد امام(ره) با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند از ایشان و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، فراگیر نمودن بیمه درمان و ارتقای کم و کیفی خدمات حمایتی پایه اعم از مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و در نهایت تلاش مستمر برای مردمی شدن فعالیت‌های مربوط به انجام حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان صورت گرفته است..

شیوه اداره کمیته امداد امام(ره) در روزهای آغازین به صورت شورایی بود و یک نفر به عنوان سرپرست، مسئولیت امور اجرایی این نهاد را بر عهده داشت. در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۶۶ و پس از گذشت حدود ۱۰ سال از فعالیت این نهاد انقلابی اولین اساسنامه کمیته امداد امام(ره) به منظور ایجاد تشکیلات مناسب و برنامه‌ریزی و تمشیت بهتر امور تهیه و توسط بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) توشیح گردید و سرلوحه فعالیت امدادگران این نهاد قرار گرفت.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: حامدکریمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.