اخباراخبار شهرستان بهارستاناخبار شهرگلستانخبر مهمدر استان

یک واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان بهارستان جمع‌آوری شد

بهارستان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از جمع‌آوری و پلمب یک واحد آلاینده و غیرمجاز آسیاب و شستشوی پلاستیک در میمنت‌آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، محمدعلی جودکی گفت: در پی شکایت واصله در خصوص پسماندسوزی توسط یک واحد آسیاب پلاستیک، کارشناسان این اداره به محل اعزام و اقدام به بررسی وضعیت زیست محیطی آن اقدام کردند.

وی افزود: واحد مذکور در زمینه جمع آوری ضایعات پلاستیکی، آسیاب و شستشوی آنها، بدون اتخاذ تمهیدات زیست محیطی بوده و با آتش زدن پسماندها و همچنین تخلیه فاضلاب خام حاصل از شستشوی پلاستیک ها، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده بود.

این مسئول با اشاره به صدور اخطاریه برای این واحد، اظهار داشت: در پی ابلاغ اخطاریه تمام موارد به مدیر واحد گوشزد شد و بر لزوم جمع آوری و تعطیلی، در صورت عدم اجرای ضوابط زیست محیطی و ادامه روند آلایندگی، در پایان مهلت اعطایی تاکید شد.

جودکی ضمن اشاره به بازدید این واحد پس از پایان مهلت، خاطرنشان کرد: در پایش مذکور محرز شد که این مرکز شستشو و آسیاب پلاستیک اقدام به تعطیلی و جمع آوری تجهیزات در این محل کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان یادآور شد: این اداره ضمن پایش های مستمر خود، شناسایی واحدهای آلاینده و یا بررسی شکایات واصله، در صورت شناسایی هرگونه تخلف زیست محیطی و ایجاد آلودگی با واحد های آلاینده برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

تحویل دو بهله جوجه دلیجه به محیط زیست در رباط کریم

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از تحویل دو بهله جوجه دلیجه توسط شهروندان دوستدار محیط زیست به مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا فاضلی ثانی با اعلام این خبر گفت: این دو جوجه پرنده به دلیل ناتوانی جسمی در پرواز به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و پس از آن به باغ پرندگان تهران منتقل شدند.
وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در تحویل گونه های حیات وحش به محیط زیست، اظهار داشت: خوشبختانه توجه به حیات وحش امروزه در حال تبدیل شدن به فرهنگ عمومی است و در این زمینه تاکنون همکاری‌های خوبی از سوی شهروندان در زمینه تحویل گونه های حیات وحش به‌ عمل آمده است.
گفتنی است دلیجه پرنده‌ای شکاری از رده شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می کند، این پرنده چند گونه دارد که ۲ گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشتها و کشتزارها و حتی در شهرهای بزرگ مانند تهران و حومه، به‌صورت مهاجر و بومی، زیست می کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.