اخبار شهرستان قدساخباردر استان

فرماندار شهرقدس: سرانه‌های اجتماعی و فرهنگی باید در کنار ساخت وسازها تامین شود

شهرقدس- فرماندار شهرقدس گفت: به ازای ساخت‌ وسازهای صورت گرفته بایستی نسبت به تامین سرانه‌های مختلف مانند امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی نیز فعالیت شود.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، وحید گلی‌کانی فرماندار این شهرستان روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز شهر قدس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید مدنظر قرار گیرد بحث کنترل ساخت‌وسازها و نظام‌مند کردن آن‌ مطابق با اصول شهرسازی است.

وی در رابطه با بروزرسانی تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ از سوی شهرداری افزود: اقدامات مطلوبی در حوزه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان صورت گرفته که نمونه آن دریافت مجوز ساخت طبقه پنجم است.

فرماندار شهرستان قدس در خصوص تسهیل در صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ خاطرنشان کرد: نقدهایی بر روند صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود داشت که در سال جاری خیلی از مباحث آن بروزرسانی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که نمونه آن نظارت بر پرونده‌سازی این کمیسیون و پیگیری امور است.

گلی‌کانی عنوان کرد: شهروندان در حوزه انجام ساخت وساز به صورت قانونی اقدام و جواز مربوطه را باید کسب کنند، چراکه در این صورت ضمن فعالیت در چارچوب مقررات، با کاهش تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز مواجه خواهیم بود، همچنین نظارت‌های مربوطه به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمان شروع کار افزایش یابد.

این مسئول در پایان با تاکید بر حضور مستمر روسای ادارات متولی در این جلسات جهت پیگیری امور، یادآور شد: مناطقی که ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آن صورت گرفته و جزو نقاط حادثه‌خیز ما نیز هستند حتما مدنظر قرار گیرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.