شهر چهاردانگهاخباراخبار شهرستان اسلامشهرخبر مهمدر استان

محرومیت چهاردانگه از ابتدایی‌ترین امکانات شهری

اسلامشهر- امام‌جمعه شهر چهاردانگه از کوچک شدن حریم بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر در بازنگری طرح جامع خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته این شهر از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم مانده است.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، نخستین نشست هم‌اندیشی روسای ادارات چهاردانگه با محوریت شورای اسلامی شهر چهاردانگه عصر امروز با حضور امام‌جمعه این شهر، روسای ادارات، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر چهاردانگه و اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالار سنجری در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر در چهاردانگه فضای کار و خدمت حاکم است اظهار داشت: پاشنه آشیل پیشرفت یک شهر همدلی و همراهی مسئولان آن شهر است، هرکجا شهری پیشرفت کرده، مسئولان آن به‌جای حاشیه پردازی مشغول خدمت شده و در نهایت وحدت کلام و وحدت رویه در آن موجب شده مسئولان بالادستی نگاه نافذ‌تری به آن شهر داشته باشند.

وی افزود: خدا را شاکریم که فضای خدمت صادقانه در چهاردانگه حکم‌فرما شده و مسئولان با همدلی و همراهی در حال برطرف کردن مشکلات و برداشتن باری از دوش مردم هستند.

امام‌جمعه چهاردانگه با تأکید بر اینکه این شهر هنوز نیازمندی‌های اولیه دارد گفت: در شهر چهاردانگه بیش از 9 هزار واحد تولیدی صنفی فعال و نیمه فعال با بیش از 80 هزار نفر جمعیت شناور کارگری روزگار در حالی سپری می‌کنند که طی سال‌های گذشته این شهر از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم مانده است.

حجت‌الاسلام سنجری ادامه داد: بازنگری طرح جامع شهر چهاردانگه بعد از مدت‌ها تأخیر در حال انجام است و متأسفانه در طرح جامع حریم شهر چهاردانگه در حال کوچک شدن است.

وی با اشاره به اینکه اذهان عمومی با بی‌کفایتی مدیران مخدوش می‌شود، تصریح کرد: 30 نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران سالیانه باید از اعتبارات در اختیار مبالغی را درحوزه انتخابیه خود هزینه کنند، حال سؤال اینجاست که سهم شهر چهاردانگه از این اعتبارات چه میزان بوده است؟

شورای شهر باید مطالبه‌گر حق مردم و پاسخگوی آن‌ها باشد

حمزه خوارزمشاهی رئیس شورای شهر چهاردانگه در این نشست ضمن تقدیر از شهروندان چهاردانگه که در تمام ایام و دهه‌های گذشته پای‌کار انقلاب و نظام بوده و همواره حضوری حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که از جانب دولت به شوراها تفویض می‌شود، شوراها دیگر شورای شهرداری نخواهند بود، بلکه باید پاسخگوی مردم و مطالبه گر حقوق ایشان باشند.

وی افزود: اعضای شورا باید از طریق هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای رفع مشکلات شهر چهاردانگه که دارای قدمتی نزدیک به 600 تا 700 سال است گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر چهاردانگه درباره برخی کمبودهای موجود در چهاردانگه تأکید کرد: در حوزه‌هایی مثل انشعابات گاز اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هم‌اکنون برخی مناطق هستند که گاز ندارند؛ درباره فاضلاب شهر هم باید کلنگ افتتاح آن زده شود چراکه در بعضی از مناطق چهاردانگه حتی جوی‌های فاضلاب دوطبقه وجود دارد، همچنین درباره تأمین تعداد کافی کلانتری در مناطقی مانند محله گلشهر و … که دارای جمعیت زیادی هستند باید اقدامات مناسبی صورت گیرد.

خوارزمشاهی ابراز داشت: محل ساختمان دادگاه چهاردانگه نیز باتوجه به فضای فعلی برای مراجعه خانواده‌ها چندان مناسب نیست و باید در صورت امکان جابه‌جا و همچنین در حوزه آموزش‌وپرورش هم باید زمین مناسب برای ساخت مدرسه فراهم شود و در منطقه زمین‌های خیابان زارع هم باید از مصارف غیرقانونی آب در آبیاری باغات جلوگیری شود، تا مناطق مسکونی شهر دچار افت فشار آب نشود.

طرح جامع شهر چهاردانگه برای سال‌های گذشته و جوابگوی این شهر نیست

در ادامه این نشست هم‌اندیشی حسین واژیر شهردار چهاردانگه نیز با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در پروژه‌های عمرانی چون ایستگاه متروی شهر، پارک بانوان، استخر، جدول‌گذاری معابر، سینمای چهاردانگه و.. اظهار داشت: وضعیت فعلی چهاردانگه از منظر شهرسازی نتیجه سال‌های گذشته است و نظر به این‌که چهاردانگه از ابتدا بر اساس طرح مناسبی بنا نهاده نشده و سال‌ها درباره طرح جامع این شهر سخن گفته شده، اما جامه عمل نپوشیده، قرار است تمهیداتی انجام شود تا شهروندان رغبت یابند برای ساخت و ساز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر چهاردانگه برای سال‌های گذشته بوده و جوابگوی این شهر نیست افزود: ساکنین این شهر بیشترین ضربه را از نداشتن طرح جامع می‌خورند و با بازنگری این طرح و صدور مجوزهای قانونی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاسته می‌شود.

ضرورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم چهاردانگه

مهدی سوادکوهی رئیس دادگاه عمومی بخش چهاردانگه هم در ادامه بیان کرد: بخش چهاردانگه با وجود پتانسیل‌های صنعتی و تولیدی باید توسعه یافته‌تر ‌بود.

وی با بیان اینکه همه مدیران باید در شهر هماهنگ عمل کنند گفت: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید به دور از موازی کاری و در راستای منفعت شهر و مردم گام بردارند تا توسعه یافتگی اتفاق بیفتد.

رئیس دادگاه بخش عمومی چهاردانگه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها، با وحدت و همدلی و هماهنگی بین ادارات می‌توان مشکلات مردم این منطقه در حوزه‌های مختلف را برطرف کرد و آمادگی داریم از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضایی در این زمینه به‌کارگیری و استفاده کنیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.