اخبار شهرستان ورامیناخباردر استان

پنج حلقه چاه آب غیرمجاز در ورامین پر شد

ورامین- مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا از انسداد و پر کردن پنج حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک روز کاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از ورامین، محمد رضا گیتی پژوه مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت پنج حلقه چاه آب غیرمجاز با دبی ۵.۳ لیتر بر ثانیه در روستا های حوزه عملکرد این شرکت طی یک روز پر و مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات از اضافه برداشت حدود ۷۰ هزار متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

این مسئول با بیان اینکه دشت ورامین جز دشت های بحرانی کشور محسوب می شود، افزود: انسداد چاه های غیر مجاز با دبی بالا در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

گیتی پژوه یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

تقلیل منصوبات یک حلقه چاه مجاز توسط امور منابع آب شهریار

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران روز سه شنبه در گزارش دیگری به نقل از مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و قدس از تقلیل منصوبات یک حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در شهر قدس در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

حیدر دهقانی اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی در سطح حوزه عملکرد این شرکت، منصوبات یک حلقه چاه مجاز در محدوده عملکرد این شهرستان تقلیل یافت.

وی افزود: با انجام این عملیات از هدر رفت سالیانه بیش از ۷۹ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

دهقانی خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهریار، ملارد و قدس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش شجرنیوز، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.