اخبار شهرستان بهارستاناخباردر استان

دلالان ۱۰۰هکتار از اراضی اوقافی بهارستان را فروختند!

بهارستان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان گفت: دلالان با استفاده از فقر فرهنگی مردم منطقه ۱۰۰هکتار از اراضی اوقافی بهارستان را تفکیک کردند و فروختند.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، مجید اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مظلومیت وقف در بهارستان اظهار داشت: 60 درصد اراضی بهارستان موقوفه است و توقعات بی‌موردی نیز در اجرا و خواسته واقفین مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه اجاره‌بهای اراضی وقفی در بهارستان از سوی مردم به‌خوبی پرداخت نمی‌شود افزود: ساخت‌وسازهای بی‌رویه در تفکیک اراضی اوقافی از سوی افراد مختلف و فروش قولنامه‌ای آن در سال‌های گذشته انجام شده است که مشکلات عدیده‌ای برای مردم و اوقاف به وجود آورده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بهارستان با تذکر اینکه تفکیک و فروش اراضی اوقافی توسط افراد فروش مال غیر محسوب می‌شود گفت: دلالان منطقه از فقر اطلاعاتی مردم سوءاستفاده کرده‌اند و حدوداً 100 هکتار از اراضی اوقافی به فروش رفته است که اگر پیگیری‌های قضایی در این بین رخ دهد چالش‌های بزرگی به وجود خواهد آمد.

اسماعیلی با ابراز اینکه اوقاف‌گریزی از سوی دلالان در منطقه باب شده است تصریح کرد: امامزاده‌ای به‌عنوان امامزاده قاسم در بهارستان وجود ندارد و محل مذکور گورستانی است که از گذشته برخی‌ها آن را امامزاده قاسم نامیده‌اند که با استعلام از نهادها و حوزه‌های علمیه قم و مشهد بحث امامزاده بودن رد شده است.

وی با اعلام اینکه در سه بقعه متبرکه بهارستان عملیات عمرانی در دست انجام است گفت: برخی نگاه‌ مسئولین در رابطه با پروژه بازسازی بقاع متبرکه در بهارستان نگاه نادرستی است این پروژه‌ها به‌کندی پیش می‌رود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بهارستان با یادآوری اینکه بقاع متبرکه بهارستان مراکز فرهنگی مذهبی است اضافه کرد: نیت موقوفات بهارستان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که هیئت‌های مذهبی کمک‌های خوبی از نیت موقوفات دریافت می‌کنند.

اسماعیلی در پایان با اظهار اینکه “در یک سال اخیر 16 میلیارد تومان عایدی اوقاف بهارستان بود” خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره مجتمع درمانی و تجاری حضرت قائم(ع) توسط دستگاه قضایی تعیین تکلیف شده است و به‌زودی پیمانکار جدید مشخص خواهد شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.