اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

فقر سرانه ورزشی در بیخ گوش پایتخت/ مسئولان ورزش بهارستان را دریابند

بهارستان- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از سرانه‌ نامطلوب ورزشی شهرستان بهارستان خبر داد و گفت: اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌ها و توسعه اماکن ورزشی کافی نیست لذا باید از ظرفیت بخش خصوصی برای نگهداری و حفظ اماکن ورزشی بهره برد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران شامگاه چهارشنبه در پایان بازدید نیم روزه از پروژه‌های ورزشی شهرستان در شورای ورزش با اشاره به ابزار رسانه‌ای ضدتبلیغ دشمن در بی‌اثر نشان دادن انتخابات در کشور اظهار داشت: ورزشکاران، نخبگان و جوانان تأثیرگذارترین افراد در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات هستند که نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی به نقش‌آفرینی مربیان ورزشی و ارتباط نزدیک با خانواده ورزشکاران در امیدآفرینی جامعه اشاره کرد و افزود: اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی کافی نیست و به‌خوبی پیش نمی‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی اعتبارات مناسب پیش‌بینی‌نشده است تصریح کرد: اماکن ورزشی استان تهران فرسودگی زیادی دارند و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای نگهداری و حفظ اماکن ورزشی بهره برد.

جوادی به استفاده و مشارکت ورزشکاران در مزایده‌ اماکن ورزشی تأکید کرد و گفت: نظارت مناسبی بر استفاده و نگهداری از اماکن ورزشی در استان انجام نگرفته است.

وی با اشاره به سرانه‌ نامطلوب ورزشی شهرستان بهارستان ابراز داشت: بهارستان از ظرفیت بالا و استعداد درخشان ورزشی برخوردار است که باید توجه ویژه‌ای به توسعه سرانه‌های ورزشی آن شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: در یک سال اخیر سرانه فضای ورزشی بهارستان از 13 سانتی‌متر به 20 سانتی‌متر رسیده است که رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد.

جوادی با بیان اینکه خارج کردن اماکن ورزشی ماده 88 بسیار دشوار است گفت: شهرداری‌های شهرهای بهارستان با همت بسیار بالا موجب رشد فضاهای ورزشی بهارستان شده‌اند و قطعاً شهرداری‌ها توان ساخت سالن ورزشی مسابقه‌ای را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: سالن ورزشی و استخر و ورزش‌های آبی ویژه بانوان در بهارستان ساخته می‌شود که از ظرفیت ماده 27 با حضور سرمایه‌گذار بهره برده شده است.

بهارستان نیازمند سالن ورزشی مسابقه‌ای است

در ادامه عبدالله نوحی با تأکید بر توجه به دغدغه‌های هیئت‌های ورزشی شهرستان بهارستان از سوی استان اظهار داشت: شهرستان بهارستان کم برخوردارترین شهرستان استان تهران است که نیازمند توجه در همه حوزه‌ها است.

وی به نگاه ویژه ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهور به شهرستان بهارستان اشاره کرد و افزود: ساخت سالن‌های ورزشی توسط شهرداری‌ها باید متناسب با استانداردها و در مسابقات به کار گرفته شود که متأسفانه در بهارستان سالن ورزشی مسابقه‌ای وجود ندارد و انتظار می‌رود از اعتبارات ملی و استانی برای ساخت سالن ورزشی مسابقه‌ای استفاده شود.

فرماندار بهارستان در ادامه گفت: شهرستان بهارستان به لحاظ کمربند امنیتی استان تهران و وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان، می‌طلبد نگاه ویژه‌ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران داشته باشد.

استقلال اداره ورزش بوستان از مطالبات دیرینه ورزشکاران است

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نورزی گفت: شهرستان بهارستان به لحاظ تراکم جمعیتی، متراکم‌ترین شهر جهان در 64 کیلومترمربع است.

وی تصریح کرد: در قائله دهه 70 نسیم شهر (اکبرآباد سابق) بهارستان توانسته 25 درصد حق محرومیت این منطقه را دریافت و تمام سرانه‌ها به خاطر روستای اکبرآباد قدیم افزایش‌یافته است ولی مسئولین وقت نتوانسته‌اند حق محرومیت بهارستان را از دولتی‌ها بگیرند.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس افزود: جوانان بسیار مستعدی در بهارستان حضور دارند و باید فضاها و سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها ورزشی خود شهرستان واگذار شود.

نوروزی در پایان با بیان اینکه شهرستان بهارستان فاصله بسیاری با استانداردها در حوزه‌های ورزشی ‌کشور دارد خاطرنشان کرد: دو اداره ورزش بوستان و گلستان در شهرستان بهارستان وجود داشت که در دولت پیشین ادغام شد و ورزشکاران بخش بوستان به دنبال استقلال اداره ورزش هستند که امید می‌رود مدیرکل به این مهم توجه کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.