اخبار شهرگلستاناخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

گلایه مسافران از وضعیت نامناسب توقفگاه ریل‌باس تهران ـ پرند در شهر گلستان‌‌

بهارستان- توقفگاه ریل باس تهران ـ پرند در شهرهای شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم از وضعیت عمرانی، بهداشتی و ایمنی مناسبی برخوردار نیست و مسافران این خط ریلی از نحوه خدمات‌دهی گلایه دارند.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، قطار شهری تهران ـ پرند و بالعکس روزانه در ساعت‌های مختلف 28 مرتبه به‌صورت رفت و برگشت از راه‌آهن تهران به‌سمت پرند تردد می‌کند.

قطار شهری (ریل‌باس) تهران ـ پرند یکی از وسایط نقلیه حمل‌ونقل عمومی پرطرفدار در شهرستان‌های بهارستان، رباط‌کریم و پرند است که به‌دلیل ارزان بودن بلیت و دسترسی سریع و آسان به مقصد با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

دسترسی محلی ایستگاه قطار شهری شهر گلستان از طریق زیرگذر انجام می‌شود که در وضعیت نامناسب بهداشتی، عمرانی و ایمنی است.

با وجود ارزان بودن بلیت قطار شهری و دسترسی سریع به مقصد، برخی مشکلات و معضلات در ایستگاه‌ها و یا حتی قطار وجود دارد که باعث ناراحتی مسافرین شده است.

یکی از مسافران هرروزه این قطار که در ایستگاه نسیم‌شهر از قطار پیاده می‌شود از کوتاه بودن سکوی توقفگاه گلایه داشت و گفت: گاهی مجبور هستیم روی ریل از قطار پیاده شویم زیرا که بعضاً قطار شلوغ است یا مدت توقف محدود است و امکان تردد در قطار برای رسیدن به محدوده سکو وجود ندارد.

مسافر دیگری از عدم روشنایی توقفگاه گلایه داشت و افزود: صبح‌های خیلی زود یا هنگام غروب پیاده شدن در ایستگاه و تردد در توقفگاه دشوار است و همچنین برای عبور از زیرگذر از نور موبایل استفاده می‌کنم که البته نبود روشنایی بر عدم امنیت این منطقه نیز افزوده است.

نوجوانی که در ایستگاه پرند از قطار پیاده شد، با گلایه از عدم رسیدگی به این قطار گفت: این خدمت ارزشمندی است که در اختیار مردم غرب پایتخت قرار گرفته اما از ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی بی‌بهره است و حتی تهویه مناسبی برای این قطار تعبیه نشده است.

بر اساس این گزارش عدم حضور به‌موقع قطار طبق زمان‌بندی در ایستگاه‌ها، تهویه نامناسب قطار، کوتاه بودن طول ایستگاه‌ها و توقفگاه‌ها به‌ویژه در ایستگاه‌های نسیم‌شهر، گلستان و نصیرشهر، نبود صندلی، عدم نظافت و بهداشت، نبود سایبان و روشنایی مناسب در توقفگاه‌های ریل‌باس از جمله مشکلاتی است که مردم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در همین رابطه عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان اظهار داشت: جلسات متعدد و بازدید حضوری از توقفگاه‌های قطار شهری انجام گرفته است و به‌دنبال رفع نارسایی‌ها هستیم.

وی با اشاره به حضور مدیرکل راه‌آهن استان تهران در بهارستان افزود: سکوهای ایستگاه‌های نسیم‌شهر و گلستان تا حدودی توسط شهرداری‌ها افزوده شده است.

فرماندار بهارستان تصریح کرد: افزایش مابقی عملیات عمرانی سکوهای توقفگاه‌های گلستان و نسیم‌شهر در روزهای آینده توسط شهرداری‌ها آغاز خواهد شد و قطعاً پیگیر رفع مشکلات این‌چنینی هستیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.