شهر وحیدیهاخباراخبار شهرستان شهریاردر استان

دبیر کار و فناوری: بازارچه کسب‌وکار در مدارس موجب پرورش روحیه کارگروهی می شود

شهریار-دبیر درس کار و فناوری یکی از دبیرستان‌های شهرستان شهریار گفت: هدف از برپایی بازارچه‌‌ی کسب و کار در مدرسه، به چالش کشیدن دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به کسب و کار و پرورش روحیه‌‌ی کارگروهی در دانش‌آموزان است.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، انسیه قنبرلو دبیر درس کار و فناوری دبیرستان غیردولتی دخترانه‌ی نگین علم‌وهنر شهر وحیدیه در خصوص برپایی این بازارچه گفت: در راستای اجرای عملی پودمان کسب و کار کتاب کاروفناوری پایه ی هفتم و همچنین آمادگی و مشارکت دانش آموزان همه ی پایه ها در جشنواره ی خوارزمی و بخش “بازارچه‌ی دانش آموزی” در مدرسه برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: پودمان کسب و کار در کتاب کاروفناوری پایه ی هفتم گنجانده شده است ولی شرکت در بازارچه برای همه ی دانش آموزان از همه ی پایه ها بلامانع می‌باشد. زیرا علاقه مند هستیم تا این انگیزه و استقلال در همه‌ی دانش‌آموزان مدرسه به‌وجود آید. وقتی مشاهده می شود که آن‌ها با چه شور و شوقی خود را برای این مراسم آماده می‌کنند به این نتیجه می‌رسیم که در آینده با انتخاب شغل و کسب درآمد مشکل چندانی نخواهند داشت.

این معلم خوش ذوق اضافه کرد: وقتی می‌بینیم دانش آموزان با چه دقتی نسبت به خرید و فروش دست‌سازه‌های خود و دوستانشان تمرکز دارند؛ مطمئن می‌شویم که در آینده از پس دخل و خرج زندگی خود برمی‌آیند. هدف از برپایی این بازارچه علاوه بر مشارکت دانش آموزان در جشنواره‌، به چالش کشیدن دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند به کسب و کارهای مختلف، تقویت ایده پردازی و خلاقیت و پرورش روحیه‌ی کار گروهی و مدیریت منابع توسط خود دانش‌آموزان بوده است.

بازارچه کسب‌وکار در مدارس موجب پرورش روحیه کارگروهی می شود

دبیر کار و فناوری دبیرستان نگین علم‌وهنر تصریح کرد:خوشبختانه به دلیل دسترسی اغلب دانش‌آموزان به فضای مجازی و مشاهده‌ی انواع مشاغل خرد و کوچک مجازی و غیرمجازی و درک موفقیت آن‌ها موجب ایجاد انگیزه های بالا برای این نسل شده است تا با فراگرفتن هنرهای کاربردی و ایجاد کسب و کارهای کوچک از سنین پایین‌تر تجربیات خود را در زمینه‌ی درآمدزایی و کسب موفقیت شغلی ارتقا دهند.

بازارچه‌ی دانش‌آموزی در مدرسه با در دسترس قراردادن محیطی امن و با نشاط و تحت نظر مسئولان مدرسه توانسته توجه دانش‌آموزان مبدع را به خود جلب کرده و با استقبال بالایی از جانب آن ها روبه‌رو بوده‌ایم.

قنبرلو عنوان کرد: خریداران محصولات معمولا سایر دانش‌آموزان، دبیران و برخی اولیا هستند و حمایت کننده‌های اصلی از دانش‌آموزان ابتدا خانواده‌ها مخصوصا مادران هنرمند و مهربان بوده‌اند و پس از آن کادر مدرسه و همچنین سایر دانش آموزانی که به تولیدات دوستان خود اعتماد کرده و از آنها خرید می‌کنند تا انگیزه‌ی مضاعفی به دوستان خود بدهند.

وی افزود: به اعتقاد من هر دانش‌آموز صاحب هزاران ایده است که از بین آن‌ها حداقل یک ایده ارزش اجرا شدن و حمایت را دارد. هرچه فضای کلاس و خانواده ارزش بیشتر به ایده‌های دانش‌آموزان بدهد و حمایت کننده‌تر باشد قطعا خلاقیت فردی افزایش یافته و گاها نتایج بسیار شگفت‌آور خواهد بود.

با توجه به افزایش تجربه کادر اجرایی و همچنین خود دانش‌آموزان هرسال این بازارچه تخصصی‌تر و باکیفیت بالاتری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.

بازارچه کسب‌وکار در مدارس موجب پرورش روحیه کارگروهی می شود

این دبیر اضافه کرد:معمولا در ابتدای ساعت برگزاری بازارچه اضطراب در چهره های دانش‌آموزان به جهت نگرانی در مورد محصول و فضای رقابتی حاکم بر گروه‌های شرکت کننده وجود دارد؛ ولی با گذشت چند دقیقه فضا به سمت صمیمیت و راحتی پیش رفته و خنده و شادی و نشاط جای اضطراب را می‌گیرد.

برپایی این بازارچه از سال گذشته در این مدرسه اجرا شده و بنا بر هماهنگی‌های به عمل آمده به صورت فصلی و در روزهای نزدیک به اعیاد و مناسبت‌های خاص مانند شب یلدا و عید نوروز برپا می‌شود. دبیر کار و فناوری نگین علم و هنر در پایان گفت: «امیدوارم که این ایده در نقاط سراسر سرزمینم ایران به مرحله‌ی اجرا برسد تا همه دانش‌آموزان ایران، هنرهای خود را در هر زمینه‌ و هر شهر و روستایی به نمایش گذاشته و حمایت شوند.

حمایت از این دانش‌آموزان هنرمند به ما کمک می‌کند تا بیشتر از قبل به وجود اقوام، ملیت‌ها، گویش‌ها، سنت‌ها، آیین‌ها و هزاران گوهر ایرانی پی برده و به ایرانی بودنمان بیشتر افتخار کنیم. ایده‌های دانش‌آموزان خلاق و مستعد به حفظ ارزش‌های میهن کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود ایران همیشه در اوج باقی بماند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: معصومه مجاهدطلب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.