اخبارانتخاباتخبر مهمسیاست

بازار داغ تبلیغات انتخاباتی شهرستان‌های تهران در فضای مجازی

با رسیدن به روزهای میانی در ایام قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بازار تبلیغات انتخاباتی شهرستان‌های تهران در فضای مجازی داغ تر از سایر بخش‌هایی است که نامزدها می توانند از آنها برای معرفی خود و برنامه هایشان استفاده کنند.

به گزارش گروه سیاست شجرنیوز، چند دلیل را می توان برای این وضعیت متصور شد که مهم ترین آنها کم هزینه بودن این دست تبلیغات و همینطور سهل الوصول تر بودن این فضا هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی برای مردم و البته برای تبلیغ کنندگان است.

مشاهدات و رصد فضای مجازی نشان می دهد برای هر نامزد مطرح در شهرستان‌های تهران چندین کانال و گروه تشکیل شده و بی وقفه مشغول به فعالیت هستند.

نکته جالب و قابل تعمق در بررسی مطالب منتشر شده در این کانال ها و گروهها این است که کمتر برنامه ها و دیدگاههای نامزدها به اشتراک گذاشته می شود و فقط انبوهی از استیکرها و شعارهای تبلیغاتی رد و بدل می شود که به نظر میرسد برای شخصی که بخواهد از این طریق به شناخت نامزد اصلح برسد کمک چندانی نخواهد کرد.

در سطح شهرها و روستاها هم برای تبلیغات فعلا به نصب بنر در مقابل ستادها و پوستر بر روی درخت ها و تیربرق و جداول و غیره بسنده شده و محتمل است هجمه تبلیغاتی و دراختیار گرفتن چهره بصری شهر را برای روزها و شب های آخر هفته کنار گذاشته اند.

نیمه شعبان فرصت مناسبی بود که نامزدها در کنار مابقی جلسات و نشست های انتخاباتی که برگزار می گردد در این جشن ها هم حتی به اندازه چند دقیقه شرکت کرده و با تکان دادن دست، در صورت امکان به آغوش گرفتن افراد، میزان صمیمیت و ارادت خود به همگان را به نمایش بگذارند.

شاید بتوان گفت اصلی ترین نوع حمایت از یک نامزد انتخاباتی زمانی است که پوستر آن شخص از طریق کسبه و اصناف بر روی شیشه واحدهای صنفی نصب می گردید که گویا هنوز این طیف موثر در سطح شهرها و روستاها ، انتخاب شان نهایی نشده و به شخص معینی نرسیده اند تا این ظرفیت تبلیغاتی هم به کار گرفته شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.