شهر وحیدیهاخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

همایش «سبک زندگی سالم» در فرهنگسرای کوثر وحیدیه

شهریار- به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات همایش «سبک زندگی سالم» در فرهنگسرای کوثر شهر وحیدیه شهرستان شهریار برگزار شد.

معصومه مجاهدطلب – به گزارش شجرنیوز از شهریار یکشنبه ششم خردادماه، همایشی با عنوان «سبک زندگی سالم» به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با حضور تعدادی از مسئولین شهر وحیدیه، اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار و اداره بهداشت در فرهنگسرای کوثر شهر وحیدیه برگزار شد.

این مراسم با پخش آیاتی از کلام الله مجید، سرود ملی و نماهنگی از خاطرات شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان بزرگوارشان آغاز شد. سخنرانان این همایش دکتر محبوبه زرین‌قلم رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر وحیدیه و دکتر زهرا صدر مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایرانیان بودند.

همایش «سبک زندگی سالم» در فرهنگسرای کوثر وحیدیه

زرین‌قلم اولین سخنران این همایش با ابراز تأسف و عرض تسلیت در باب رجعت شهید خدمت و همراهانشان به حاضرین در مراسم سخنان خود را در خصوص سبک زندگی سالم آغاز و بیان کرد: سبک زندگی سالم نشان‌دهنده مسیر ما در آینده است. سبک زندگی سالم و اجتماعی سبکی است که در آن ورزش، رفت‌و‌آمد، عشق، سلامتی، عدم مصرف دخانیات و… موج می‌زند.

وی در ادامه افزود: جملات قدرت دارند و محرکند؛ به‌طوری که قادرند ما را حرکت دهند؛ پس چقدر خوب است زمانی که به یکدیگر می‌رسیم از نداشته‌ها و بدبختی‌ها سخن نگوییم چون نمی‌دانیم این سخنان چه اثرات منفی بر زندگی تک‌تک ما دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر وحیدیه در پایان صحبت‌های خود از حضار شرکت‌کننده و مسئولین حاضر در همایش تشکر کرد.

همایش «سبک زندگی سالم» در فرهنگسرای کوثر وحیدیه

دکتر صدر هم در مصاحبه با خبرنگار شجرنیوز عنوان کرد: زمان هفته ملی بدون دخانیات از پنجم تا یازدهم خرداد ماه است. به نظر من چیز مهمی که باید در این نوع همایشها و این هفته عنوان شود مضرات و خطرات سیگار است زیرا به طور عمومی بین زنان و مردان بسیار خطرآفرین شده.

صدر در ادامه صحبت‌های خود اذعان کرد: با توجه به عوامل خاص فیزیولوژی بدن زنان، استعمال دخانیات بین بانوان بسیار خطرآفرین‌تر است و این مسئله را مضاعف می‌کند. اگر زنان باردار در معرض دود سیگار قرار بگیرند معضلات خاص در کمین آن‌ها و جنینشان است.

مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایرانیان تأکید کرد: تحقیقات علمی نشان داده زنانی که به اندازه مردان سیگاری از دخانیات استفاده می‌کنند به نسبت این مردان، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

در پایان بین حضار شرکت کننده در همایش،سوالاتی در مورد موضوعات مورد بحث در مراسم به صورت کتبی عنوان شد و به بیست نفر شرکت‌کننده به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.