بازاراخباراقتصاد

بهترین روش های لاغری شکم و پهلو با ورزش و رژیم

برای آب کردن چربی شکم و چربی پهلو با تغذیه، رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو بسیار توصیه می‌شود. برنامه روزانه این رژیم، شامل پروتئین‌ها، لبنیات، سبزیجات، میوه، سالاد و غذا‌های کم‌کالری با چربی‌های سالم هستند. روش لاغرشدن شکم در این رژیم‌ها علاوه‌بر توجه به تغذیه، انجام تمرینات شکمی را هم دربرمی‌گیرد. برای لاغری سریع شکم و پهلو، باید مصرف کربوهیدرات‌ها مخصوصا در وعده ناهار و شام را به حداقل رسانده و در عوض، فیبر غذایی را بالا ببرید. همچنین انجام تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی و تمرینات تناوبی برای تعادل انرژی را در اولویت قرار دهید.

برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، روش های لاغری متنوع و متعددی وجود دارند. با انواع رژیم غذایی برای لاغری، فعالیت‌های ورزشی، انواع جراحی و سایر روش های لاغری به وزن مطلوب خود می‌رسید. از میان رژیم‌های غذایی، می‌توان به رژیم کم‌کالری، رژیم کم‌کربوهیدرات، رژیم فست، رژیم اتکینز، رژیم وگان و رژیم کم‌چرب اشاره کرد. فعالیت‌های ورزشی برای لاغری شامل پیاده‌روی، دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های قدرتی هستند.

بهترین روش های لاغری شکم و پهلو با ورزش و رژیم

دلایل چاق شدن شکم و پهلو چیست؟

چاقی شکم و پهلو، بنابه‌دلایل متعددی بروز می‌کند. برای مثال، دریافت کالری بیش از اندازه در برنامه روزانه و کمبود فعالیت بدنی، دو دلیل عمده چاق شدن شکم و پهلو هستند. همچنین، زمانی که کالری دریافتی بیشتر از مصرف روزانه بدن باشد، به چربی تبدیل شده و در بافت‌های بدن، تجمع می‌کند. سایر دلایل چاق شدن شکم و پهلو، شامل موارد زیر هستند:

  • استرس و اضطراب؛ هنگام وجود استرس، هورمون کورتیزول ترشح می‌شود. این هورمون، تاثیرات منفی زیادی روی بدن دارد. یکی از این تاثیرات، ذخیره چربی در ناحیه شکم و پهلو کمک است.
  • کمبود خواب؛ ساعات خواب نامنظم و ناقص، تنظیمات هورمونی بدن را مختل می‌کنند. به دنبال آن، تعادل هورمون‌های کنترل کننده اشتها نیز به هم می‌خورد.
  • عوامل ژنتیکی؛ صفات ژنتیکی نیز نقش مهمی در توزیع چربی در بدن ایفا می‌کنند. از‌این‌رو، برخی افراد بیشتر از دیگران مستعد چاقی در ناحیه شکم و پهلو هستند.

همچنین، پایین بودن میزان متابولیسم یا میزان سوخت و ساز بدن نیز در چاق شدن شکم و پهلو موثر است.

کدام مواد غذایی برای چربی سوزی شکم مفید هستند؟

بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی شکم، شامل پروتئین‌ها، فیبر‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی هستند. از‌این‌رو دکتر تغذیه، تمام این موارد را در رژیم‌های کم چرب استاندارد می‌گنجاند. توجه داشته باشید که درصورت مصرف منظم و باقاعده این مواد غذایی، می‌توانید به تناسب اندام دلخواه خود برسید. جزئیات مهم در مورد این مواد غذایی را باهم بررسی می‌کنیم:

پروتئین‌ها

مصرف پروتئین‌ها، میزان متابولیسم بدن را افزایش داده و احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌‌کنند. مواد غذایی پروتئین‌دار شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، گوشت کم‌چرب، محصولات لبنی کم‌چرب، و پروتئین‌های گیاهی مانند لوبیا و عدس هستند.

فیبرها

مصرف فیبر‌ها باعث هضم بهتر و کاهش گرسنگی می‌شوند. مواد غذایی حاوی فیبر شامل میوه‌ها (مانند سیب، توت‌ها)، سبزیجات (مانند بروکلی، اسفناج)، غلات کامل (مانند جو دو سر، کینوا)، و حبوبات (مانند لوبیا و نخود) هستند.

جراحی برای لاغری شکم و پهلو

جراحی برای لاغری شکم و پهلو، معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که نتوانسته‌اند با رژیم غذایی و ورزش به نتایج مطلوب برسند. این جراحی‌ها، شامل روش‌هایی مثل لیپوساکشن، لیپوماتیک، و ابدومینوپلاستی هستند که هر کدام، با تکنیک‌های خاصی چربی‌های اضافی را از بین می‌برند. همچنین، لازم به ذکر است که جراحی‌های لاغری شکم و پهلو، معمولاً برای بهبود شکل و فرم بدن کاربرد دارند. یعنی دخالتی در کاهش وزن کلی بدن ندارند. از‌این‌رو، برای نتیجه‌گیری مطلوب، بهتر است هم‌زمان با انجام این جراحی‌ها، سبک زندگی و تغذیه خود را نیز تغییر دهید، ورزش کنید روی سلامت بدن خود حساس باشید.

در رشته تغذیه، درباره اثرات غذا و تغذیه بر سلامت صحبت می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته درک و دانش بالایی از نقش مواد مغذی و اثرات آن‌ها بر بردن دارند. این کارشناسان که به‌عنوان دکتر تغذیه شناخته می‌شوند، وظیفه دارند تا بین مواد غذایی مصرف و تناسب فیزیکی افراد، تعادل برقرار کنند.

بهترین روش های لاغری شکم و پهلو با ورزش و رژیم

لاغری شکم و پهلو با ورزش

ورزش کردن، یک راهکار مناسب و اصولی برای کاهش وزن کلی بدن است. همچنین، سلامت بدن را در مقابل ابتلا به بیماری‌های مانند سرطان، دیابت، کبد چرب، سکته کردن، مشکلات گوارش و افزایش میزان کلسترول تضمین می‌کند. همچنین، لاغری شکم و پهلو نیز با انجام ورزش‌های مختلف امکان پذیر است. برای مثال، ایجاد تعادل انرژي با انجام تمرینات هوازی یک روش بسیار کاربردی برای لاغری شکم و پهلو است. انجام ورزش‌هایی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سریع نیز، به سوزاندن کالری و کاهش چربی‌های کلی بدن کمک می‌کنند. تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT) نیز، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو هستند. بااین‌حال، ورزش‌های اختصاصی را در جدول زیر بررسی کرده‌ایم:

نام ورزش چگونگی انجام ورزش نکات مهم
تمرینات پلانک (Plank) روی زمین به حالت فشار قرار گرفته و به مدت ۶۰ ثانیه، وزن خود را روی ساعد و نوک پاها قرار دهید. این تمرین به بهبود قدرت و استقامت عضلات شکم و پهلو کمک می‌کند.
تمرینات کرانچ دوچرخه‌ای (Bicycle Crunches) به پشت خوابیده و زانوهای خود را به سمت سینه بیاورید. سپس، دست‌ها را پشت سر قرار داده و شانه‌ها را از زمین بلند کنید. به طور متناوب آرنج راست را به زانوی چپ و آرنج چپ را به زانوی راست نزدیک کنید، در حالی که پاها را به حالت دوچرخه‌سواری حرکت می‌دهید.
تمرینات کوهنوردی (Mountain Climbers) در وضعیت پلانک قرار بگیرید و سپس زانوها را به طور متناوب به سمت سینه بیاورید. سپس این حرکت را با سرعت بیشتر تکرار کنید. تمرینات کوهنوردی ترکیبی از کاردیو و تمرینات قدرتی است که به سوزاندن چربی شکم و پهلو کمک می‌کند.
تمرینات Russian Twist روی زمین بنشینید. سپس زانوها را خم کرده و پاها را از زمین بلند کنید. با نگه داشتن یک وزنه یا توپ پزشکی در دستان خود، درحالی که پاهایتان ثابت‌اند، بالاتنه را به سمت چپ و راست بچرخانید. این تمرین برای تقویت عضلات مورب شکم و پهلو بسیار مؤثر است.

 

راهکارهای خانگی و توصیه‌های مهم برای لاغری شکم

راهکارهای خانگی برای لاغری شکم و پهلو، شامل ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و تغییر عادات غذایی نادرست است. برای مثال، سعی کنید که صبحانه، نهار و شام خود را با زمان‌بندی درست میل کنید. آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید. سایر روش‌های خانگی، شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات
  • کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و چرب
  • مصرف فیبرهای محلول
  • رعایت زمان‌بندی مناسب برای غذا خوردن
  • صرف صبحانه کامل
  • داشتن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و متعدد در طول روز
  • انجام تمرینات خانگی مانند یوگا و پیلاتس

برای لاغر شدن شکم و پهلو به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای لاغری شکم و پهلو، باید به دکتر تغذیه مراجعه کنید. زیرا این متخصص، به‌روز‌ترین روش لاغر شدن شکم و پهلو را به شما ارائه می‌دهد. همچنین، برای لاغری سریع شکم و پهلو، نکات کلیدی و مهم را در اختیارتان قرار خواهد داد. ما در این مطلب سعی داشتیم تمام ابعاد مربوط به لاغری شکم و پهلو را بررسی کنیم. با‌این‌حال، اگر به کمک‌های تخصصی‌تری نیاز دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت نوبت‌دهی آنلاین مجله دکتردکتر drdr.ir، نوبت ویزیت خود را از پزشکان تغذیه سراسر ایران دریافت کنید.

ارائه برنامه، مشاوره غذایی، ارزیابی تن سنجی و بررسی اختلالات تغذیه‌ای، بر عهده پزشک متخصص تغذیه و رژیم است. این پزشک، از تخصص کافی برای تجویز انواع رژیم غذایی مناسب چاقی، لاغری، تناسب اندام، بیماری‌های گوارشی، رژیم غذایی بیماری قلبی، رژیم غذایی کودکان، رژیم دیابت، سرطان و پوکی استخوان برخوردار است. متخصص دکتر تغذیه با ارائه خدماتی همچون مراقبت‌های قبل و بعد از شروع رژیم غذایی و ارائه برنامه غذایی اختصاصی، به اصلاح سبک زندگی و ارتقا کیفیت زندگی بیماران کمک می‌کند.

این متخصص، با دانشی که در زمینه کالری، فیبر، ویتامین‌ها، اثر گشنگی، سیری، مواد غذایی سالم‌ و برنامه رژیم لاغری دارد، تناسب اندام و سلامت مراجعین خود را تضمین می‌کند.

انتهای رپرتاژ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.