اخبار شهرستان فیروزکوهاخبارخبر مهمدر استان

دادستان فیروزکوه: تعطیلی شرکت ماسه در دستور کار قرار گرفت

فیروزکوه- دادستان فیروزکوه با اشاره به اینکه توقف فعالیت شرکت تامین ماسه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به‌احتمال ۹۹ درصد این شرکت تعطیل می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از فیروزکوه، توحید مظفری، دادستان شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه با داشتن حدود 72 کارخانه به‌گونه‌ای یک شهرستان صنعتی محسوب می‌‎شود که برخی از این کارخانه‌ها مانند شرکت تأمین ماسه بر اساس گزارشات محیط‌زیست شرکت‌های آلاینده‌ای هستند.
وی گفت: شرکت تأمین ماسه بر اساس گزارشات محیط‌زیستی در طول فعالیت خود سیلیس تولید می‌کند و این موضوع باعث آلوده‌شدن هوای شهرستان و نارضایتی مردم شده است.
دادستان فیروزکوه افزود: به همین خاطر در گذشته بحث جابه‌جایی این شرکت مطرح شد و حتی از جانب جهاد کشاورزی برای جابه‌جایی شرکت به کارخانه زمین واگذار شد اما متأسفانه چون از جانب مسئولان وقت شرکت اراده‌ای وجود نداشته است دراین‌خصوص اتفاقی نیفتاده و این واگذاری انجام نشد.
مظفری بیان کرد: پس از ورود دادستانی به این مسئله و بر اساس شاخصه‌های کارشناسان محیط‌زیست از جمله مسقف‌کردن محل تولید، روکش‌دارشدن کامیون‌های حمل ماسه، کاهش ظرفیت اسمی کارخانه و نصب دستگاه مکش برای جذب آلاینده‌ها، برای کارخانه یک بازه زمانی چهارماهه تعیین شد تا این اصلاحات را انجام دهند.
وی ادامه داد: امروز روز آخر زمان تعیین‌شده برای کارخانه جهت انجام تغییرات زیست‌محیطی بود که آن‌ها تعهدات خود را انجام ندادند و از طرفی چون این موضوع مطالبه مردم بود ما به مسئله تعطیلی کارخانه ورود کردیم.دادستان فیروزکوه با اشاره به اینکه توقف فعالیت شرکت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پرونده تعطیلی این شرکت تشکیل شده و نیازمند برخی استعلامات هستیم و به‌احتمال ۹۹ درصد این شرکت تعطیل می‌شود.

با تعطیلی شرکت ماسه کارگران آن متضرر نمی‌شوند

مظفری با اشاره به اینکه با تعطیلی این شرکت کارگران آن متضرر نمی‌شوند، افزود: اشتغال کارگران جز دغدغه‌های ما است و می‌خواهیم قبلاً از بسته‌شدن آن از لحاظ اشتغال کارگران خیالمان راحت باشد، لذا با مسئولان اداره کار و تأمین اجتماعی جلساتی برگزار شده است تا حتی در زمان بسته‌بودن شرکت حقوق کارگران پرداخت شود.
مظفری ادامه داد: دررابطه‌با اشتغال کارگران این کارخانه باوجوداینکه سایر صنایع شهرستان به حدود 75 نیروی کار احتیاج دارند امکان فعالیت کارگران در این صنایع هم بنابر تمایل خود آن‌ها وجود دارد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.