شهر شهریاراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی در شهریار

شهریار- دادستان شهریار از نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، مهدی محمدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور دستوراتی در خصوص نحوه نظارت بر مدیریت پسماندهای پزشکی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این دادستانی در راستای حمایت از حقوق عامه و بهداشت و سلامت عمومی و محیط زیست سالم دستوراتی به اداره بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ کرده است.

دادستان شهریار عنوان کرد: مطابق ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی به عهده تولید کننده می‌باشد که فرآیند مزبور به طور کامل یا بخشی از آن را به افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز در این زمینه نیز می‌توان واگذار کرد.

محمدی بیان کرد: همه بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود شهریار به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز هستند و با نظارت اداره شبکه بهداشت شهرستان نسبت به بی خطر سازی پسماندهای عفونی تولید شده اقدام شده است در خصوص مراکز خرد درمانی مانند مطب‌ها و درمانگاه‌ها آزمایشگاه‌ها فرایند بی خطر سازی به شرکت‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست این نظارت‌ها از سوی ارگان‌های مربوطه ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با افراد صورت می‌پذیرد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.