اخباراخبار شهر تهرانخبر مهمدر استان

استاندار جدید تهران: مدیران متخصص و باانگیزه تثبیت می‌شوند

تهران- استاندار جدید تهران گفت: همه مدیرانی که تخصص، انگیزه و دل در گرو آبادانی کشور و استان دارند شناسایی و تثبیت خواهند شد و اگر کسی این شاخصه‌ها را نداشته باشند، جابجا می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از تهران، محمدصادق معتمدیان استاندار تهران در برنامه تلویزیونی گفت: استان تهران باتوجه‌به اینکه پایتخت جمهوری اسلامی ایران است ویژگی‌های مهمی دارد که باید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه‌های مختلف برای آن داشته باشیم.
ظرفیت بارگذاری جمعیت جدید را نداریم
وی گفت: بر اساس مطالعات و چشم‌اندازی که در سازمان برنامه‌وبودجه در سال 45 انجام‌گرفته بارگذاری زیستی تعریف شده که طبق آن برای استان تهران تا سال 75 حداکثر 4 و نیم تا 5 میلیون ظرفیت جمعیت در نظر گرفته شده است که تاکنون از 15 میلیون نفر عبور کرده‌ایم و عملاً ظرفیت بارگذاری جدید نداریم.
معتمدیان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که اکنون در استان تهران وجود دارد ناشی از عدم برنامه و توسعه در بخش‌های مختلف است که قبلا باید انجام می‌شده‌اند، افزود: امروز اگر بحران آب در تهران وجود دارد علت آن این است که چندبرابر بیشتر از منابع استان تهران کلونی‌های جمعیتی به وجود آمده است.
یکی از رویکردهای ما عدالت در توزیع امکانات است
استاندار تهران ادامه داد: یکی از رویکردهای ما عدالت در توزیع امکانات است که باید با قدرت دنبال کنیم چون تناسبی وجود ندارد و گپ نابرابری بین شهر تهران و شهرستان‌ها وجود دارد که قطعاً نگاه ما باتوجه‌به اینکه استان تهران فقط شهر تهران نیست و شامل 16 شهرستان است، توسعه متوازناست.
وی با اشاره به اینکه 8دهم درصد از سرزمین کشور متعلق به استان تهران است اما 20 درصد جمعیتی کشور در استان ساکن هستند و در بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرانه آموزشی در استان تهران پایین‌تر از سطح کشوری هستیم، افزود: 19 برابر میانگین کشور تراکم جمعیتی داریم و مهاجرپذیرترین استان در کشور هستیم.
نیازمندی استان تهران به 13 هزار کلاس درس
معتمدیان با بیان اینکه بیش از 33 درصد از درآمدهای کشور از طریق استان تهران محقق می‌شود، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه سرانه آموزشی نیاز به 13 هزار کلاس درس داریم چراکه در برخی مناطق تراکم دانش‌آموز ما 48 نفر است که در جلسه رأی اعتماد رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای برای تأمین سرانه آموزشی به بنده دادند.
استاندار تهران گفت: امروز پیرو دستور رئیس‌جمهور با معاون آموزش‌وپرورش جلسه‌ای را در قالب نهضت مدرسه‌سازی کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا بتوانیم با کمک همه ظرفیت‌ها اعم از خیرین و نهاهادی حاکمیتی و مردم حرکت گسترده‌ای را در جهت تأمین فضای آموزشی رقم بزنیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه مدیریت متمرکز در استان تهران یکی از دغدغه‌های همه استانداران تهران در طول ادوار بوده است، اضافه کرد: جمعیت تهران نیازمند مدیریت متمرکز است درحالی‌که اکنون شاهد هستیم که بعضاً بین دستگاه‌های ملی و استانی تداخل و موازی‌کاری به‌خاطر حضور آنها در پایتخت وجود دارد که تلاشمان این است که بتوانیم اختیارات ویژه داشته باشیم تا از این طریق مسائل را حل و کار را برای مردم روان کنیم تا آن‌ها سردرگمی نداشته باشند.
وجود 1450 پروژه ناتمام در سطح استان تهران
وی با اشاره به 1450 پروژه ناتمام در سطح استان تهران و 22 پروژه اصلی در استان گفت: منابع استانی تناسبی با پروژه‌ها ندارد؛ طبق بررسی‌ها رایزنی خواهیم کرد تا با کمک دولت و مجلس عددها واقعی شود و سرعت اتمام پروژه‌ها بالا رود که در این مسیر پروژه محور عمل خواهیم کرد و زمان‌بندی خواهیم داشت و بنده وقت ویژه خواهم گذاشت و به مردم قول خواهم داد که با حضور میدانی هدف‌مند در شهرستان‌ها مسائل را پیگیری کنم.
راهکارهای بسیار زیادی برای تأمین مالی پروژه‌ها داریم
معتمدیان با اشاره به ظرفیت مولدسازی بیان کرد: یکی از ضرورت‌های ما تعیین تکلیف قانونی املاک و اموال فریز شده برای تکمیل پروژه‌ها است و علاوه بر این راهکارهای بسیار زیادی برای تأمین مالی پروژه‌ها داریم.
استاندار تهران با اشاره به چالش جهانی و خشکسالی در استان تهران گفت: برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیر زمینی قابل توجه است چراکه بر اساس استانداردهای جهانی سالانه 2 میلی‌متر فرونشست قابل‌تحمل است اما ما در استان تهران مناطقی را داریم که تا 12 و 25 میلی‌متر فرونشست دارند که باید این موارد مورد توجه قرار گیرند.
اتمام پروژه‌های آبی را در دستور کار قرار می‌دهیم
وی گفت: پروژه‌های خوبی برای تأمین آب پایدار در استان تهران تعریف شده است که یکی از آن‌ها تأمین آب از سد طالقان به سمت تهران و مناطق غربی و تامین آب از سد لار و تعریف رینگ قمر بنی هاشم است که این پروژه‌ها نیازمند حمایت هستند و اتمام آن‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.
معتمدیان با بیان اینکه حتماً کمک به صداوسیما برای اچ دی شدن شبکه تهران را در دستور کار قرار می‌دهیم،‌ گفت: خوشبختانه در دولت یکی از موضوعاتی که وزارت کشور به طور ویژه به آن ورود کرده بحث ساماندهی اتباع بیگانه است.وی ادامه داد: بر اساس توصیه‌های دینی و فرهنگ ایران که مهمان‌دوست هستند سال‌هاست که از اتباع مهمان‌نوازی می‌کنیم که این کار بدون کمک سازمان‌های بین‌المللی است که در این حوزه وظیفه دارند و این در صورتی است که ما اولویت‌های اقتصادی و عمرانی و امنیتی خود را هم باید در نظر بگیریم.
وی اضافه کرد: جمعیت اتباع غیرمجاز در تهران حدود 2 و نیم الی 3 میلیون نفر است و تعداد مهاجران ما در تهران برابر جمعیت چندین استان‌ها است که از امکانات استفاده می‌کنند که این افراد نیاز به ساماندهی دارند.
طرد اتباع غیرمجاز را دنبال خواهیم کرد
معتمدیان گفت: طرد اتباع غیرمجاز را با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها دنبال خواهیم کرد؛ ساماندهی اتباع مجاز هم در دستور کار است که باید به طور دقیق این کار انجام شود تا نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.استاندار تهران ادامه داد: در سال‌های اخیر بیشترین رشد اقتصادی در استان تهران بوده است که این موضوع از دو منظر سرمایه‌گذاری و بهره‌وری قابل‌بررسی است اما متأسفانه ما در بحث سرمایه‌گذاری پایین‌تر از حد کشوری هستیم؛ به نظر می‌رسد باید در بخش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری سیاست‌گذاری دقیق‌تر داشته باشیم.
ساماندهی لکه‌های صنعتی
وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی واحد صنفی‌های بسیاری در قالب لکه صنعتی هستند و این موارد ناشی از نابسامانی و نیازمند مدیریت هستند که در دولت گذشته مصوبه ساماندهی در قالب شهرک خصوصی را دارند که این کار انجام نشده است و اگر این 20 هزار واحد اگر ساماندهی شوند اتفاق خوبی در حوزه اقتصادی می‌افتد.
معتمدیان افزود: همچنین 4 هزار واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی وجود دارد که به این دلیل امکان توسعه و … ندارند و باید راهکارهای قانونی خود را دنبال کنیم و مصوب مراجع قانونی را بگیریم و با به‌روز کردن تجهیزات آن‌ها به کسب درآمد بیشتر و رشد اقتصادی کمک کنیم.
استاندار تهران اضافه کرد: معیارها و شاخص‌هایی برای ارزیابی مدیران فعلی خواهیم داشت و باتوجه‌به اینکه یکی از اولویت‌های دولت وفاق ملی است همه افراد با تخصص در این میدان قرار می‌گیرند.
معتمدیان ادامه داد: همه مدیرانی که تخصص دارند، عاشقانه به دنبال خدمت به مردم و دلسوز هستند و دل در گرو آبادانی کشور و استان و انگیزه دارند شناسایی و تثبیت خواهند شد و اگر کسی این شاخصه‌ها را نداشته باشند جابجا می‌شود.وی با اشاره به اینکه استان تهران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی دارد، گفت: باتوجه‌به برنامه و گفتمان دولت حتماً افراد باتجربه و باسابقه و باانگیزه در سطوح مدیریتی به کار گرفته خواهند شد.
قول می‌دهم با تمام ظرفیت در خدمت مردم باشم
وی افزود: این قول را به مردم می‌دهیم که با تمام ظرفیت و تجربه در خدمت مردم باشیم چراکه ما مسئولیت این کار را پذیرفته‌‎ایم و ان‌شاءالله با تیم مدیریتی عاشق و دلسوز مردم شبانه‌روز در جهت رفع مشکلات و محدودیت‌های مردم برای ایجاد رفاه بیشتر تلاش خواهیم کرد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.