اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی مصنوعات چوبی و مبل شهرک صنعتی نصیرآباد/ حریق مهار شد

آتش‌سوزی کارخانه تولیدی صنایع چوبی و مبل در شهرک صنعتی نصیرآباد با تلاش چندساعته آتش‌نشانی‌های شهرستان رباط‌کریم و سایر شهرها اطفاء شد.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، احمد باقری‌کیا مدیر شهرک صنعتی نصیرآباد شهرستان رباط‌کریم  از آتش‌سوزی کارخانه تولیدی مبل فاما در شهرک صنعتی نصیرآباد خبر داد و گفت: صبح امروز حدود ساعت 9.30، کارخانه تولید مصنوعات چوبی و مبل و صندلی فاما در شهرک صنعتی نصیرآباد دچار حریق شد که توسط اکیپهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی نصیرآباد، نصیر‌شهر، رباط‌کریم، گلستان، پرند و بالغ بر ده دستگاه کامیون آتش‌نشانی و 6 دستگاه تانکر آب با نفرات واحد انتظامات شهرک صنعتی که اموزش آتش‌نشانی دیده‌اند جمعاً حدود سی نفر در اطفای حریق حضور داشتند که پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه موفق به اطفای حریق شدند.

وی افرود: متأسفانه در این حادثه به کارخانه مذکور خسارت مالی بسیار سنگینی با پیش‌بینی اولیه بالغ بر 20 میلیارد تومان وارد شده است و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشته است.

مدیرعامل شهرک صنعتی نصیرآباد در پایان خاطرنشان کرد: از کارخانه‌جات و کارگاه‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی درخواست داریم نکات ایمنی را رعایت کنند و نسبت به جداسازی مواد اشتعالزا اقدام کنند تا بتوانند با رعایت این موارد میزان خسارت احتمالی در حوادث را کاهش دهند.

آتش در کارگاه مبل‌سازی مهار شد

مدیرعامل آتش‌نشانی رباط‌کریم گفت: دود غلیظ و سیاه در محدوده شهرک صنعتی پرند ناشی از آتش‌سوزی در انبار رنگ و پارچه کارگاه تولید مبلمان بود که با کمک 5 ایستگاه آتش‌نشانی شهرستان‌های پیرامونی به‌طور کامل اطفا شد.

حمید رزاقی مدیرعامل آتش‌نشانی رباط‌کریم، با اشاره به اطفای کامل حریق در یک واحد تولیدی اظهار داشت: در حدود ساعت 9:30 صبح امروز حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی پرند به ایستگاه آتش‌نشانی اعلام شد و در پی آن تمامی ظرفیت اطفای حریق شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به وجود دود غلیظ و سیاه در محدوده شهرک صنعتی افزود: حادثه آتش‌سوزی در انبار رنگ و پارچه یک کارگاه تولید مبلمان در شهرک صنعتی پرند اتفاق افتاده بود که به‌دلیل گستردگی حریق از 5 ایستگاه شهرستان‌های پیرامونی نیز کمک گرفته شد.

مدیرعامل آتش‌نشانی رباط‌کریم در ادامه گفت: آتش از قسمت رنگ‌کاری در این کارگاه شروع شده بود و در حال سرایت به بخش نجاری کارگاه و واحدهای مجاور بود که به‌کمک همکاران عملیات اطفای حریق انجام شد و در حدود ساعت 12 عملیات به‌طور کامل پایان یافت.

رزاقی تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی سنگینی را در کارگاه شاهد هستیم اما هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارات اعلام نشده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: این واحد مبل‌سازی دپوی سنگینی داشته است و آتش در بخش رنگ و پارچه اتفاق افتاده که به‌دلیل وجود مواد نفتی و اسفنج و پارچه دود غلیظ و سیاه و شعله‌وری زیادی داشته است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.