اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

اجرای کمربندی جنوب غربی استان تهران در انتظار نهایی شدن مناقصه

بهارستان- فرماندار بهارستان گفت: احداث کمربندی در جنوب غربی پایتخت تنها راه کاهش بار ترافیکی بسیار سنگین و تسهیل در عبور و مرور است که در صورت نهایی شدن مناقصه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و ترافیکی در شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران امروز نیاز اساسی مردم این منطقه است زیرا که شهرک‌های صنعتی متعدد و فعالیت پایانه حمل‌ونقل کالای استان تهران منجر به افزایش تردد خودروها شده و در این مقوله کاهش زمان سفر مسافران و حمل‌ونقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد لذا تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از مهمترین مطالبات مردم و صنعتگران در این منطقه به شمار می‌رود.

قرارگیری شهرهای جنوب غربی استان تهران در مسیر مواصلاتی اتوبان تهران – ساوه و همچنین بزرگراه آیت‌الله سعیدی و تردد هزاران خودرو در روز ترافیک و آلودگی زیادی به همراه دارد لذا در سال‌های گذشته ایجاد کمربندی جنوبی در جنوب غرب استان تهران برای دور زدن ترافیک و تسهیل در عبور و مرور کلید خورد اما تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

در همین رابطه عبدالله نوحی فرماندار بهارستان با تأکید بر تداوم ساخت کمربندی جنوبی در مسیر شهرستان‌های بهارستان، اسلامشهر و رباط‌کریم اظهار داشت: این کمربندی با طول 30 کیلومتری از میدان جهاد تهران به سمت فرودگاه رباط‌کریم کشیده می‌شود.

وی افزود: 4 کیلومتر از کمربندی جنوبی در حوزه استحفاظی شهرستان بهارستان قرار دارد و راه نجاتی برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور محسوب می‌شود.

فرماندار بهارستان تصریح کرد: تنها معبر شریانی و اصلی در بهارستان جاده ساوه است و با گسترش شهرهای حاشیه این جاده بار ترافیکی بسیار سنگین شده و احداث کمربندی جنوبی نقش پدافند غیرعامل را دارد.

نوحی با بیان اینکه این پروژه جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به بهارستان بود گفت: مناقصه این پروژه توسط راه و شهرسازی استان برگزار شده است و در صورت نهایی شدن 9 کیلومتر از این پروژه در مسیر اسلامشهر و بهارستان قرار دارد و با اعتبار 500 میلیاردی رئیس‌جمهور آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمربندی جنوبی در محدوده بهارستان پیشرفت 40 درصدی دارد و با تکمیل این پروژه روان‌سازی ترافیک و حمل‌ونقل و پدافند غیرعامل این محور مهم برای مردم برکات مثبتی در پی خواهد داشت.

فرماندار بهارستان افزود: کمربندی جنوبی از میدان جهاد تهران تا فرودگاه تداوم خواهد داشت و بخش اعظم بار ترافیکی به این کمربندی منتقل خواهد و ماشین‌آلات سنگین از این کمربندی تردد خواهند کرد و قطعاً شاهد کاهش تصادفات و صرفه‌جویی در انرژی خواهیم بود.

نوحی در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این پروژه و در بازه زمانی 3 ساله، شهرهای صالحیه و گلستان شهرستان بهارستان به جاده الغدیر اسلامشهر متصل و این دو شهر بهارستان از بن‌بست خارج خواهند شد‌.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.