اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

احداث ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران در رباط کریم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به شهرستان‌های استان تهران از ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران شهرستان رباط کریم خبر داد.

احداث ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران در رباط کریم

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جریان بازدید از نصیرشهر از توابع شهرستان رباط کریم در جمع خبرنگاران گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با همراهی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از برنامه‌های سفر به رباط کریم بوده است.

معاون رئیس جمهور افزود: طرح احداث ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران فاقد مسکن شهرستان رباط کریم آغاز می‌شود که پیگیری و تسریع آن از اهداف دیگر این سفر بوده است و امیدواریم این واحدهای مسکونی در زمان کوتاهی ساخته شده و در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پیمانکار این طرح انتخاب شده و مجوزهای مربوطه نیز اخذ شده است، ادامه داد: تجهیز کارگاه انجام شده، و به زودی عملیات خاکبرداری آغاز می‌شود و بنیادشهید نیز از این طرح حمایت می‌کند پیمانکار تعهد کرده ظرف ۲۴ ماه این طرح را تحویل دهد.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اجرای این نوع طرح ها در سایر نقاط کشور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه در مناطق محدودی زمین در اختیار دارد ولی تلاش می‌کند با استفاده از اراضی در اختیار خود ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در کنار طرح جهش مسکن برای ایثارگران انجام شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار نفر از ایثارگران تاکنون خدمتی در زمینه مسکن دریافت نکرده‌اند ولی ۶۵۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری با احتساب فرزندان ایثارگران فاقد مسکن هستند که امیدواریم در طرح جهش ملی مسکن خانه‌دار شوند.

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های معظم شهدا رباط‌کریم

احداث ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران در رباط کریم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مادر شهیدان حمیدرضا و سعید طاهری و عزیزالله کریمی جانباز و آزاده دفاع مقدس در شهرستان رباط‌کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدارها سلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ابلاغ کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که خادم شهدا هستیم، دعا کنید خداوند عاقبت ما را مثل پسران شما بفرماید و سپس با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.

شهید سعید طاهری، هجدهم خرداد ماه سال ۱۳۵۰ در شهرستان رباط‌کریم چشم به جهان گشود. کارمند اداره ثبت احوال این شهرستان بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر در هجدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه شیمیایی شد و سپس در بیست و سوم آبان ماه سال ۱۳۸۰ پس از ۱۴ سال استقامت و پایداری بر اثر جراحت شیمیایی و در سن ۳۰ سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید حمیدرضا طاهری نیز در سال ۱۳۴۵ در شهرستان رباط‌کریم چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و سپس به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر یازدهم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه طلاییه به شهادت رسید.
معاون رئیس جمهور در سفر به شهرستان رباط‌کریم با حضور در گلزار شهدای نصیرشهر با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شهید شهرستان‌های استان تهران ادای احترام کرد.

قابل ذکر است در این دیدارها حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه و فرماندار رباط‌کریم نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.