در استاناخبارخبر مهم

انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان های تهران

طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب با انسداد بیش از ۶۰ حلقه چاه غیرقانونی در شهرستان های استان تهران نیمه اول مهرماه امسال اجرا شد.

انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان های تهران

به گزارش شجرنیوز، سرپرست امور منابع آب شهرستان شهریار از انسداد پنج حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۷۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور خبر داد.

حیدر دهقانی افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی، پنج حلقه چاه در مجموع با دبی چهار لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۱۲۰ متر مسدود شد.

انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز در تهران 

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۶ لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۲۵۰ متر، پر و مسدود شد.

وحید مرادی نسب با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی انجام شده است، تصریح کرد: با این اقدام از تخلیه سالانه ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری می شود.

مرادی نسب همچنین از انسداد ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان پردیس خبر داد و افزود: این چاه های غیرمجاز در مجموع با دبی ۱۰ لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۳۵۰متر مسدود شد.

وی در ادامه گفت: با انسداد این تعداد حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۱۹۸ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

جلوگیری از خروج سالانه بیش از ۱۳۸هزار  متر مکعب آب

سرپرست امور منابع آب اسلامشهر نیز اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۹ حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۴۷۵متر و آبدهی ۱۰.۵لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

عبدالکریم خلجی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج سالانه  ۱۳۸هزار و ۲۵۸مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۲ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار به منظور کنترل میزان بهره برداری از این چاه ها اقدام شد.

انسداد ۱۲ چاه غیر مجاز در دماوند

سرپرست امور منابع آب دماوند گفت: در جهت صیانت از منابع آبی ۱۲حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۶۷۵ متر و آبدهی ۶.۲ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

به گفته مصطفی عباسی، با انجام این عملیات از خروج سالانه ۵۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند برای نیل به اهداف خود در زمینه صیانت از مخازن آب‌های زیرزمینی به وظایف خود در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و نصب کنتور هوشمند با جدیت عمل نموده و با هر گونه تخلف در این خصوص با قاطعیت برخورد قانونی می کند.

انسداد ۱۲ چاه غیرمجاز در ورامین 

محمد داودی مدیر امور منابع آب شهرستان ورامین نیز به انسداد چاه های غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی روز های اخیر ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۴۶۰ متر و دبی ۱۲ لیتر بر ثانیه مسدود شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان ورامین افزود: با انجام این عملیات، از برداشت سالیانه حدود ۱۸۰ هزار مترمکعب آب از منابع آب زیر زمینی دشت های ورامین جلوگیری شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در راســتای قانون احیاء و تعادل بخشــی آب هــای زیر زمینی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه هــای دارای پروانه بهره برداری، تعداد ۴ دســتگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز کشاورزی در حوزه عملکرد این امور نصب شد، اظهار داشت: با احتساب اقدام صورت گرفته اخیر، تعداد کنتورهای نصب شده در محدوده عملکرد این امور از ابتدای سال تا کنون به ۲۰ دستگاه رسید.

جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۲۷هزار متر مکعب آب در رباط کریم

سرپرست امور منابع آب شهرستان رباط کریم هم اعلام کرد: تعداد هفت حلقه چاه غیرمجاز در شهر پرندک و روستای حصارمهتر در شهرستان رباط کریم، به عمق کلی ۲۰۰متر و دبی ۴.۱ لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

حسن زحمتکش با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه ها از تخلیه سالانه بیش از ۲۷هزار متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

وی با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان، تصریح کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفان تلاش می کند.

در سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال از در سطح استان تهران جلوگیری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.