اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

ایجاد قرارگاه خدمت‌رسانی در محلات کم برخوردار شهرقدس

شهر قدس - رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرستان قدس گفت: قرارگاه خدمت رسانی با محوریت سه کمیته آموزش، اشتغال و معیشتی در محلات کم برخوردار این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، عباس یزدان پناه رئیس کمیته امداد امام (ره) این شهرستان روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال محلات کم برخوردار شهرستان قدس اظهار داشت: در این نشست برنامه های مدون بررسی و تدوین کارهای مهمی در راستای اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار معین اجرایی شد و
سعی کردیم از فضاهای موجود در کسب و کار شهرستان، نقاط مثبت را اخذ و در خدمت این کارگروه قرار دهیم.

وی افزود: در ادامه این نشست از قرارگاه جهادی شهرستان قدس به عنوان نماد برخورداری از برنامه های جامع اشتغال بازدید شد و نماینده کارگروه محلات کم برخوردار قول داد که با تیم های موفق اشتغال، فرایند ایجاد شغل را برای جوانان شهرستان قدس فراهم کند.

رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرقدس خاطرنشان کرد: عمده تمرکز کارگروه بر این اصل استوار شده که مشاغلی را که دارای قدمت زیاد و جاذبه کمتری هستند در شهرستان باز تعریف و احیا کرده و جاذبه بیشتری فراهم کنیم تا جوانان به این مشاغل علاقمند شوند.

این مسئول با اشاره به شناسایی پهنه های آموزشی در شهرستان قدس تاکید کرد: با این کار از دانش آموزان و دانشجویان برای ایجاد این استارتاپها بهره برده و آنها را برای ایجاد مشاغل مدرن و فناوری روز دنیا آموزش دهیم.

یزدان زاده گفت: تلاش می شود با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره) این برنامه ها اجرایی شود و تا ۱۵ روز آینده باید برنامه های جامع مشخص شده و اقدام نهایی را در برنامه های آموزشی انجام دهیم.

وی از مهمترین مباحث در این کارگروه را اشتغال و فناوری محلات کم برخوردار، ایجاد برنامه های رزمایش و همایشی دانست.

دبیر فناوری و دانش بنیان ستاد محلات کمتر برخوردار ۲۰۲۰ نیز در این نشست گفت: امروز در حوزه راه اندازی استارتاپها ( کسب و کارهای نوپا، مشاغل خرد که از فناوری های روز استفاده می کنند)، برای جوانان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان و به خصوص حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، این کارگروه در کمیته امداد شهرستان قدس تشکیل شد.

محمد مهدی ذوالفقاری افزود: ماموریت اصلی ما شامل هفت خدمت است که در حوزه های سلامت، بیماران سخت درمان، مسکن، آموزش، راه اندازی کسب و کار که تاکید بیشتری بر آن داریم، می شود.

این مسئول اظهار داشت: قسمتی از این سرمایه گذاری بر روی نوجوان‌ها است که از آن با عنوان شریف استار یاد می شود که در این طرح، دانش آموزان به مدت ۱۵ ماه در این دانشگاه به صورت برخط و حضوری آموزش دیده تا بتوانند صاحب کسب و کار شوند.

وی ادامه داد: طرح دیگر، توان امداد است که شامل دانشجویان می شود که در آن با گذراندن دوره سه ماهه و فراگیری آموزش های نوین، در نهایت می توانند برای خود کسب و کار راه اندازی کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: حوزه آموزشی و توانمندسازی، اعتماد به نفس، راه اندازی کسب و کارهای خرد، راهنمایی و مشاوره تا رسیدن به یک درآمد پایدار نتیجه جلسه امروز بود که مصوب شد، قرارگاهی با عنوان قرارگاه خدمت در شهرستان قدس با حمایت کمیته امداد امام (ره) راه اندازی شود.

وی قرارگاه خدمت را شامل کمیته هایی نظیر اشتغال، سلامت، درمان و دیگر حوزه‌ ها برشمرد.

ذوالفقاری اظهار امیدواری کرد با برگزاری رزمایش جهادی با مدل محلات کمتر برخوردار در شهرستان قدس در کوتاهترین زمان ممکن، اجرایی شود که افراد ساکن محلاتی که شامل هدف ما هستند با مراجعه خدمت گرفته و شهروندان با خدمات ستاد محلات کمتر برخوردار آشنا شوند.

این مسئول تاکید کرد: اول باید ظرفیت استان بررسی شده و راهکارها شناسایی شده و راه های تقویت برگزیده شده تا بتوانیم خدمات در محلات کمتر برخوردار را توسعه دهیم.

دبیر فناوری و دانش بنیان ستاد محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ با یادآوری چهار نهاد اصلی حامی این طرح، گفت: کمیته امداد امام راحل، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر، متولی اصلی رفع مشکلات این محلات با محوریت دکتر علی آقا محمدی هستند.

به گزارش شجرنیوز، برنامه کارگروه اشتغال در محلات کم برخوردار در کمیته امداد با حضور دبیر فناوری و دانش بنیان ستاد محلات کم برخوردار ۲۰۲۰، نماینده محلات کم برخوردار شهرستان قدس، نایب رئیس مجمع خیرین شهرستان و رئیس کمیته امداد امام (ره) در محل کمیته امداد شهرستان برگزار شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.