اخبار شهر رباط کریماخباراخبار شهرستان رباط کریمدر استان

باند سارقان خشن و مالخران خودرو در دام پلیس رباط کریم

رباط کریم- فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از شناسایی و انهدام باند پنج نفره سارقان خشن در سرقت خودرو و مالخران در رباط کریم خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، سرهنگ علی زنگنه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر سرقت به عنف خودرو در شهرستان رباط کریم و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در خصوص چگونگی وقوع سرقت ها افزود: سارقان در پوشش مسافر، خودرو را دربست و با پیشنهاد کرایه بالا و نامتعارف رانندگان خودروهای شخصی مسافرکش را تطمیع کرده و در بین راه در فرصت مناسب با تهدید سلاح سرد از نوع چاقو و قمه و ضرب و شتم رانندگان، خودرو و اموال با ارزش آنها را سرقت کرده و متواری می شدند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تلاش های شبانه روزی، شب گذشته اعضای باند سارقان بعنف شامل ۳ سارق و ۲ مالخر که خودروهای مسروقه را به قیمت پایین تر از سارقان خریداری کرده و به شهرستانها و روستاهای دور افتاده غرب کشور منتقل و بکارگیری می کردند مورد شناسائی قرار گرفته و طی دو عملیات جداگانه در شهرستان های غرب استان تهران دستگیر و به پلیس آگاهی رباط کریم منتقل شدند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲ مالباخته، خاطرنشان کرد: ۲ دستگاه خودرو، ۲ حلقه انگشتر با ارزش، ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری وجه نقد و مدارک هویتی از متهمان کشف که با هماهنگی مقام قضائی به مالباختگان تحویل داده شد و متهمان دستگیر شده نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی، شناسایی شاکیان و کشف تعداد دقیق سرقت ها در اختیار پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم قرار گرفتند.

سرهنگ زنگنه با هدف پیشگیری از وقوع سرقت بعنف خودرو و جرائم مشابه، از عموم رانندگان مسافربر شخصی و عمومی خواست که از پذیرش هرگونه مواد خوراکی از مسافران و سرنشینان خودرو خودداری و در حین جابجایی و انتقال مسافران ناشناس به ویژه در ساعات پایانی شب، هرگز فریب پیشنهاد کرایه های بالا و نامتعارف از سوی مسافران را نخورند و در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری ۵۸۸ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر در اسلامشهر
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری ۵۸۸ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا علیزاده ” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: یکی از اولویت های فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر مقابله با قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی، برخورد با خرده فروشان مواد افیونی و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح محلات است که به صورت مستمر و شبانه روزی دنبال می شود.

وی افزود: در زمینه برخورد با افرادی که در سطح محلات، پارک ها و مناطق آلوده اقدام به خرده فروشی مواد مخدر می کنند اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسلامشهر صورت گرفته و به صورت مستمر طرح های پاکسازی در محیط های آلوده اجرا می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با اجرای این طرح در یک ماه گذشته، ۵نفر قاچاقچی، ۲۸۴نفرخرده فروش دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در این طرح ۲۹۹نفر معتاد متجاهر از سطح محلات جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شد.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه ریشه کنی پدیده شوم خرید و فروش مواد مخدر مستلزم همکاری و همراهی مردم با پلیس است خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که برخورد با این مجرمان به صورت قاطع صورت می گیرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.