اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

بندر خشک آپرین در اسلامشهر افتتاح می شود

شریفیان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: بندر خشک آپرین همزمان با دهه فجر در اسلامشهر افتتاح می شود

بندر خشک آپرین در اسلامشهر افتتاح می شود

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، مهدی شریفیان، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بندر خشک آپرین اسلامشهر در قلب کشور به عنوان بزرگترین بندر ریلی کشور محسوب می شود، تاکید کرد: این بند باعث دسترسی آسانتر استان های صنعتی مرکزی به کالاهای مورد نیاز می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این بندر خشک هزینه نگهداری بار در کشتی ها و انبار های مبادی ورودی را کاهش چشمگیری می دهد، افزود: با پویایی خاصی که در تولید کالا به کمک تولیدکنندگان شاهد هستیم مقدار قابل توجهی از کارهای گمرکی و ترخیص کالا در این زیرساخت انجام می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه کاهش هزینه حمل و نقل، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا می تواند از دیگر مزایای بهره برداری این بندر خشک باشد، گفت: اتصال مترو به این زیرساخت از دیگر موضوعاتی است که دنبال می شود.

شریفیان با بیان اینکه شش کیلومتر حفاری تونل یعنی حدود ۷۰ درصد انجام شده و انتظار می رود تا انتهای سال آینده کار حفاری تونل متروی اسلامشهر نیز به اتمام برسد، گفت: امیدواریم از سال های آینده بتوانیم تجهیزات مورد نیاز، واگن ها و دیگر ملزومات را تهیه کنیم تا این خط نیز به خطوط ریلی مترو تهران متصل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.