اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر همراهی دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم

ائمه جمعه استان تهران با تأکید بر لزوم همراهی دولت و مجلس ابراز داشتند که مشکلات مردم زیاد است، نمایندگان قانون‌های لازم را تصویب و با فساد، انحصارطلبی و تورم مبارزه کنند و در قانون‌گذاری و هماهنگی با دولت در رفع مشکلات پرشتاب‌تر کار کنند.

به گزارش شجرنیوز از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی برگزار شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: نماز باید در خانواده‌ها و جامعه در اولویت قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات رفع شود و اعضای خانواده یکدیگر را نسبت به اقامه نماز یادآوری و دعوت کنند و صدای اذان مسجد باید مردم را آگاه کند که این مهم مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های ارزشمندی در سطح شهر در دهه کرامت در حال انجام است و خادمیاران رضوی با برپایی میزهای خدمت و نقش آفرینی در نماز جمعه و پرچم متبرک امام رضا (ع) برکت و روشنایی در فضای مصلی ایجاد کرده‌اند و مهربانی و رفتار کریمانه حضرت باید در جامعه ترویج داده شود.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه سفر امام رضا (ع) به ایران دستاوردهایی همراه داشت و موجب بالا رفتن معرفت مردم نسبت به جایگاه امامت شد، ادامه داد: هجرت تمدن‌ساز امام رضا (ع) در رشد عمقی مکتب شیعه و پذیرفتن امام جواد (ع) در جایگاه امامت در انسجام و تبیین تشیع مؤثر بود که موجب تبدیل شدن ایران به شیعه‌خوان اهل بیت (ع) و زمینه سازی ظهور شد.

وی به کمک کردن در آزادسازی زندانیان غیر عمد اشاره کرد و ادامه داد: خانواده زندانیان را باید حمایت کرد تا از درگیر شدن با آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

جوکار با اشاره به اینکه ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای در دنیا و نظم نوین جهانی دارد گفت: مجلس شورای اسلامی اقداماتی در راستای جمعیت انجام داده و دولت را مکلف بر صیانت از حقوق مردم و ایستادن مقابل برجام کرده و رهبری بر هم‌افزایی قوا و همکاری تأکید کرده‌اند و دولت و مجلس، ملت و حاکمیت در کنار یکدیگر باشند و با استقامت در راه خدا روزهای خوب و سرنوشت‌ساز را شاهد خواهیم بود و راهبردهای دفاع مقدس را در رفع مشکلات باید پای کار آوریم.

نمایندگان مجلس با فساد، انحصارطلبی و تورم مبارزه کنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حسن لزومی خطیب نماز جمعه پاکدشت در خطبه‌های این هفته با اشاره به حضور 6 هزار امامزاده در ایران اظهار داشت: 3 هجرت مهم در تاریخ اسلام صورت گرفته که بسیار پربرکت است، هجرت پیامبر از مکه به مدینه، هجرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان و هجرت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا؛ این هجرت‌ها و ورود امام رضا (ع) باعث شد تا مردم ایران شیعه بودن را یاد بگیرند.

وی افزود: در کشور ایران 6 هزار امام‌زاده وجود دارد که عمدتاً از نسل امام هفتم هستند، برخی از امامزادگان خیلی بزرگ هستند و به پیامبران مربوط می‌شوند چون حضرت دانیال در خوزستان و حضرت شیث؛ جمهوری اسلامی ایران به برکت این امامزادگان شکل گرفت.

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه الله) با نمایندگان مجلس ابراز کرد: رهبر عزیز انقلاب در این دیدار فرمودند من اول نظرم این بود که این مجلس انقلابی مؤمن، پرکار، پرتحرک و جوان هستند؛ رهبری از نمایندگان مجلس تعریف و تمجید کردند اما رهنمود هم داشتند و فرمودند، با دولت بیشتر هماهنگ باشید مشکلات مردم زیاد است قانون‌های لازم را تصویب کنید. همچنین به نمایندگان مجلس فرمودند با فساد، انحصارطلبی، تورم مبارزه کنید و در قانون‌گذاری و هماهنگی با دولت در رفع مشکلات پرشتاب‌تر کار کنید و اینکه نمایندگان با مردم حوزه‌های خود ارتباط خوبی دارند عمل خوبی است.

لزومی در ادامه تصریح کرد: رهبری فرمودند مردمی که پای صندوق رأی می‌آیند به برکت خون شهداست، امنیت‌مان از خون شهداست نباید یک مسئول غفلت کند که از چه نردبانی بالا آمد، مردمی که در هر گرفتاری از مسیر انقلاب خارج نشدند.

وی در ادامه به برخی مشکلات شهرستان اشاره کرد و خطاب به فرماندار پاکدشت گفت: در برخی ادارات پاکدشت از مردم رشوه می‌گیرند برخی اتحادیه‌ها مردم را اذیت می‌کنند، آقای فرماندار از بنگاه‌های املاکی و اتحادیه‌ها خبر بگیرید اگر کسی در ازای کار زیرمیزی می‌گیرد با آن برخورد کنید.

مردم پردیس با وجود 30 نماینده مجلس همچنان با مشکلات مواجه هستند

حجت‌الاسلام سید‌حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار کرد: مردم شهرستان پردیس سال‌ها با رنج و گرفتاری به دنبال حل مشکلات خود هستند و هرروز این مشکلات افزایش پیدا می‌کند لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این فرصت یک‌ساله خود با استفاده از قوانین و ظرفیت‌های خود مشکلات مردم را پیگیری کنند.

وی افزود: از نمایندگان مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی در خواست می‌شود در فرصت کوتاه باقی‌مانده، توجه بیشتری به حوزه انتخابی خود داشته باشند.

امام‌ جمعه شهرستان پردیس با اشاره به مشکلات مردم در شهرستان پردیس گفت: انتظار و امید مردم بعد از گذشت 12 سال در تحویل مسکن مهر هنوز بی‌نتیجه مانده است، نبود مترو، عدم صدور اسناد مالکیت مردم بومهن مشکلات پهنه‌بندی محیط‌زیست در مناطق صنعتی و کمبود فضاهای سبز، تفریحی، مذهبی ورزشی تنها بخشی از مشکلات مردم است.

امام‌ جمعه پردیس تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رأی و انتخاب مردم در مجلس حضور پیدا کرده‌اند و نمایندگان با حضور انقلابی در صحن مجلس آیا در شهرستان هم برای حل مشکلات مردم به صورت انقلابی حضور پیدا می‌کنند.

‌حسینی یادآور شد: در مجلس یازدهم شورای اسلامی از 30 نماینده مردم پردیس تعداد محدودی از نمایندگان برای حل مشکلات مردم به پردیس آمدند و با حضور این نمایندگان برخی از مشکلات مردم حل شد و برخی همچنان پابرجاست.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی دیگر از نمایندگان مجلس بیان داشت: عده‌ای از نمایندگان مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی، شاید پردیس راهم در جغرافیای حضوری خود را نداند که در کجا قرار دارد، چقدر جمعیت دارد و مردم با چه نوع مشکلاتی روبرو هستند.

امام‌جمعه پردیس در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای می‌خواهیم در فرصت کوتاه باقی‌مانده و یا «فرصت‌های انتخاباتی خود» در حوزه انتخابی حضور پیدا کنند تا مردم اعتماد بیشتری به رأی و انتخاب خود داشته باشند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.