اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

تحول در جنوب تهران با بهره‌برداری‌ از منطقه ویژه اقتصادی پایتخت

فرماندار ویژه شهرستان ری از فعالیت همزمان ۲۶۰ دستگاه راه‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی ری خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی ری تنها منطقه ویژه اقتصادی پایتخت است که فرصتی تحول آفرین برای شهرستان ری محسوب می‌شود.

تحول در جنوب تهران با بهره‌برداری‌ از منطقه ویژه اقتصادی پایتخت

به گزارش شجرنیوز از ری، حمید زمانی در دیدار با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری ری در جریان عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفت و اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی ری در حال اجراست و فرصتی تحول آفرین برای این شهرستان است و هم‌اکنون 260 دستگاه راه‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی فعالیت دارند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ری تنها منطقه ویژه اقتصادی در پایتخت ایران و سومین منطقه ویژه اقتصادی خصوصی کشور است که بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی، مسئولیت نظارت و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی ری را تعیین کرده است.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: منطقه ویژه اقتصادی ری به دلیل نزدیکی به پایتخت، می‌تواند نقش قابل‌توجهی در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی داشته و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، از امکانات و تسهیلات مالی و مالیاتی این منطقه در توسعه کسب و کار بهره‌مند می‌شوند.

زمانی با اشاره به وجود زیرساخت‌های قابل‌توجه در این شهرستان افزود: هم‌اکنون ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی شهرک صنعتی شمس آباد بخش فشافویه در دست ساخت قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن به 20 درصد رسیده است.

فرماندار ویژه ری در ادامه گفت: شهرستان ری مورد توجه و تردد سیاسیون و تصمیم گیران کشوری است و رئیس جمهور طی 7 ماه گذشته 2 بار در این شهرستان تردد داشته است.

علیرضا شهبازی نیز در این دیدار با اشاره به آخرین اقدامات انجام گرفته برای اجرای عملیات عمرانی منطقه ویژه اقتصادی ابراز داشت: پس از تصویب اجرای شهر فرودگاهی در پیرامون فرودگاه امام خمینی (ره) بنا شد زمینی که در اختیار شرکتی به نام هاکرو قرار گرفته بود به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ری اعلام کرد: اکنون این منطقه ویژه اقتصادی در زون غربی به مساحت 750 هکتار و در زون شرقی به وسعت 2 هزار و 100 هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: مجوز استفاده از 2 میلیون لیتر پساب شهر پرند برای این منطقه دریافت شده است و بناست خط انشعابی نیز از کریدور خطوط گاز جنوب استان به این محل اختصاص یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.