اخباراخبار شهرستان اسلامشهرخبر مهمدر استان

تسریع در بهسازی مناطق بافت فرسوده اسلامشهر

تسریع در بهسازی مناطق بافت فرسوده اسلامشهر در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفت.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر عصر روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه نشستی با عنوان: ستاد بازآفرینی پایدار شهری، بهسازی‌ و نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرستان اسلامشهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست تخصصی که محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار، محسن حمیدی شهردار و جمعی از مسئولان و شهرداران حضور داشتند، مباحث کاربردی ویژه ای برای تسریع در بهسازی بافت های فرسوده مناطقی چون: شمس آباد چهاردانگه، شهرک امام حسین(ع)، احمدآباد مستوفی و… تبیین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن اعلام بسته های تشویقی چون اعطای وام های ۳۵۰ میلیون تومانی کم بهره توسط دولت و همچنین اختصاص پروانه های ساخت رایگان توسط شهرداری ها برای سازندگان، تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا دریافت پروانه بهسازی در بافت های فرسوده حداکثر در مدت یکماه برای سازنده مهیا و انشعابات برق، گاز و…نیز باتوجه به اضطرار در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاصیان واگذارشود.

آیینی افزود: پس از نوسازی خانه های فرسوده عرض کوچه های تخصیص یافته برای آن ها باید حداقل ۶ تا ۱۰ متر باشد تا در مواقع ضروری دستگاه های ذیربط یا حتی کمک رسان بتوانند در کمترین زمان خدمات مناسبی را به نیازمندان ارائه کنند و این املاک حتما باید دارای پارکینگ باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست شریفیان نماینده بومی شهرستان اسلامشهر و حسین حبیبی فرماندار این شهرستان به ذکر مشکلات و تدابیر صورت گرفته درباره تسریع در بهسازی مناطق بافت فرسوده اسلامشهر پرداختند و در ادامه محسن حمیدی شهردار اسلامشهر نیز به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای بهبود وضعیت مناطق بافت فرسوده اشاره کرد.

در ادامه رضا عظیمی رییس کمیته بازآفرینی مجمع شوراهای استان تهران نیز درخصوص الحاق بخشی از املاک مجاور دربافت فرسوده در پهنه های اعلامی مثل: پهنه معراج، تختی و صادقیه که دارای مولفه های اعلامی شرکت بازآفرینی در اسلامشهر هستند توصیحاتی را ارائه داد.

پیش از این نشست مسئولان از مناطق فرسوده در نوروز آباد احمدآباد مستوفی و شهرک امام حسین(ع) بازدید کردند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: داود مبهوت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.