اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

تعطیلی ۱۵ واحد مشاور املاک غیرمجاز در شهرستان بهارستان

بهارستان- روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اعلام کرد: در بازدید کارگروه تنظیم بازار مسکن، املاک و مستغلات این شهرستان، ۱۵ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز تعطیل شد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اظهار داشت: این کارگروه از اردیبهشت ۱۴۰۲ با هدف ساماندهی مشاورین املاک، وامهای ودیعه مسکن برای مستأجران و شناسایی خانه های خالی آغاز به کار کرده و در ۸۰ هزار بازرسی، پنج هزار و ۶۰۰ مشاور املاک غیرمجاز، سوداگر و متخلف در سطح کشور تعطیل و در این خصوص یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی دریافت شده است.

علیرضا مهلی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری و قولنامه برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است، گفت: عموم مردم می توانند با ورود به این سامانه، املاک خود را ثبت کنند تا مشمول مالیات خانه های خالی از سکنه نشوند.

وی افزود: بیشترین تخلفات مشاورین املاک نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، صادر نکردن فیش کمیسیون دریافتی و استفاده از قولنامه ها و مبایعه نامه های دستی است.

بعد از پایان این جلسه در بازدید از مشاورین املاک سطح شهرستان، ۱۵ مشاور املاک غیرمجاز و متخلف شناسایی شدند که این امر تا شناسایی همه واحدهای غیرمجاز و متخلف ادامه خواهد داشت تا گامی مهم در ساماندهی بازار مسکن و املاک برداشته شود.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.