اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

تهدید دانش آموز ملاردی در برنامه شاد/ متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در شبکه آموزشی شاد خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه آموزشی شاد با طرح دوستی با فرزندش اعتماد وی را جلب کرده و با دریافت اطلاعات خصوصی خانوادگی‌شان اقدام به تهدید و اخاذی از این دانش آموز کرده، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملارد قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان این پلیس پس از ثبت اظهارات شاکیه، اقدامات اولیه را آغاز کردند و در بررسی‌های به عمل آمده، متهم شناسایی و برابر دستور قضایی دستگیر و به پلیس فتا شهرستان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا شهرستان ملارد؛ متهم مورد بازجوئی قرار گرفت که ابتدا منکر ایجاد مزاحمت شد اما در  نهایت طی مواجهه با ادله موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار ندامت کرد.

موسوی افزود: متهم پرونده در اظهارات خود عنوان داشته که با جلب اعتماد کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قبیل شاد و روبیکا  اقدام به دریافت اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران می‌کنم و سر فرصت آن‌ها را تهدید به انتشار اطلاعات و سپس از آن‌ها اخاذی می‌کنم که در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد.

وی به مردم هشدار داد: یکی از مهم‌ترین اصول فضای مجازی حفظ حریم خصوصی کاربران در آن است که می‌بایست خانواده‌ها به‌صورت شفاف و دقیق با فرزندان خود مطرح کنند همچنین هوشیار باشند که کلاهبرداران و مجرمان اینترنتی در تمامی بسترها می‌توانند اقدام به فریب کاربران و سوءاستفاده از آن‌ها کنند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.