اخباردنیای فوتبالورزش

تیشه لیگ برتری‌ها بر ریشه قانون فدراسیون فوتبال/ منع تردد‌ها برداشته شد!

به دستور رئیس فدراسیون فوتبال، قانون ممنوعیت ورود خارجی‌ها برای فصل آینده مسابقات لیگ برتر لغو شد.

به گزارش شجرنيوز، بعد از اعلام حکم پرونده مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی فوتبال در فیفا مهم‌ترین و شاید تنها واکنشی که فدراسيون فوتبال به آن نشان داد، ابلاغ ممنوعیت استخدام بازیکنان و مربیان خارجی در تمام سطوح فوتبال باشگاهی کشورمان بود. اتفاقی که همان زمان نیز با اعتراض اکثر تیم‌ها و مدیران لیگ برتری رو به رو شد، اما فدراسیون آن زمان نیز به دلیل پرونده‌های زیاد تیم‌های باشگاهی و ملی در تمام سطوح تصمیم خود را مبنی بر الزام اجرای این قانون گرفت و آن را در مسابقات این فصل با وجود تمام اعتراضات، اجرایی کرد.

دوران فدراسیون قبلی به پایان رسید و با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم سکان دار هدایت صندلی این فدراسیون شد؛ انتخابی که هم موافقان و هم مخالفان زیادی داشت.

به هر حال فدراسیون جدید بعد از انتصاب‌های عجیب در بیشتر پست‌های مهم در روز‌های گذشته، قانون ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی‌ را لغو کرد، قانونی که در زمان خود معترضین زیادی داشت. اما این تصمیم نیز با واکنش‌های بسیاری از اهالی فوتبال رو به رو شد. عده‌ای لغو این قانون را به نفع تیم‌های باشگاهی و لیگ برتر کشورمان می‌دانستند و عده‌ای آن را باعث محکوم شدن مجدد تیم‌های کشورمان در پرونده‌های بین المللی در جدال با بازیکنان و مربیان خارجی می‌دانستند.

فدراسیون فوتبال

علی لطیفی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در ارتباط با لغو قانون منع ورود بازیکنان و مربیان خارجی اظهار کرد: این اتفاق قانونی من در آوردی بود و عملا به خاطر مشکلاتی که برای تیم‌های ما در پرونده‌های بین المللی پیش می‌آمد، به نوعی پاک کردن صورت مسئله بود.

او ادامه داد: مدیران ما به جای این که نظارت قوی تری روی ورود مربیان و بازیکنان خارجی داشته باشند، آمدند اصل قضیه یعنی ورود خارجی‌های با کیفیت را که به نفع فوتبال کشورمان است، ممنوع کردند. در فوتبال امروز دیگر بحث بازیکن خارجی و داخلی وجود ندارد و نمی‌توان در فوتبال مرزبندی کرد.

او افزود: من اعتقاد دارم اجرای این قانون بسیار اشتباه بوده و لغو این قانون حرکت بسیار پسندیده‌ای است؛ البته اگر ورود بازیکنان و مربیان خارجی با نظارت باشد.

لطیفی ادامه داد: در قرارداد‌های این بازیکنان و مربیان خارجی باید آیتم‌هایی را مشخص کرد تا بعدا مشکلی ایجاد نشود؛ به عنوان مثال برای ورود بازیکنان باید تعیین سطح کرد و فوتبالیست‌هایی که از کشور‌های قدرتمند در دنیای فوتبال هستند، در سطح یک باشند و سایر کشور‌ها نیز به همین ترتیب سطح بندی شوند.

لطیفی در ارتباط با پرونده بازیکنان خارجی تیم‌های بزرگ کشورمان و تاثیر لغو این قانون برای این تیم‌ها عنوان کرد: این یک نکته مهم است که مدیران باید نسبت به قرارداد‌هایی که در زمان مدیریت خود بسته اند، پاسخگو باشند.

او ادامه داد: این قانون به ضرر باشگاه‌های لیگ برتری ما نیست، اما اعتقاد من این است که باید  قانون ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی را اکنون در لیگ‌های دسته پایین‌تر کشورمان حفظ کنیم؛ چرا که نظارت در لیگ‌های پایین‌تر بسیار سخت تر است و نمی‌شود جلوی ورود بازیکنان و مربیان خارجی بی کیفیت را در این لیگ ها گرفت.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.