اخبار شهرستان دماونداخبارخبر مهمدر استان

ثبت تصویر شبگردی پلنگ در دماوند

دماوند- رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از ثبت تصویر پلنگ در منطقه شکار ممنوع کوه سفید خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از دماوند، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان روز شنبه در این باره گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی کوه سفید شب گذشته با استفاده از دوربین های تله ای تصاویر زیبایی از یک قلاده پلنگ نر بالغ ثبت کردند.

وی اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع کوه سفید با وسعت ۱۱۱ هزار هکتار در جنوب شهرستان دماوند قرار دارد و با داشتن زیستگاه‌های بکر طبیعی دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی ارزشمندی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از دوربین های تله ای برای پایش وضعیت حیات وحش منطقه در دستور کار این اداره است و تاکنون تصاویر زیادی را از حیات وحش منطقه بدست آورده ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: ثبت تصاویر از زندگی حیات وحش در طبیعت نشانگر امنیت زیستگاه گونه ها بویژه گونه های خاص مانند پلنگ بوده و بیانگر وجود جمعیت مناسب علفخواران برای تغذیه جانداری مانند این گربه سان است و در مطالعه و اجرای برنامه عمل گونه های در معرض تهدید و خطر انقراض به کارشناسان کمک شایانی می کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.