اخبارجامعهحوادثخبر مهممجله شجر

جزئیات مرگ ۸ نفر در ارتفاعات تهران/ تلاش برای یافتن ۵ مفقودی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات مرگ هشت نفر در ارتفاعات تهران را تشریح کرد و گفت: تمام جان‌باختگان مرد هستند و تلاش برای یافتن پنج مفقودی دیگر ادامه دارد.

به گزارش شجرنیوز؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره جزئیات سقوط بهمن و برف و کولاک در ارتفاعات تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان به مجموعه تفریحی توچال مراجعه کرده بودند که بنابر اظهارات مدیریت مجموعه، برآورد چنین جمعیتی غیرقابل پیش‌بینی بود و همین افراد نیز درگیر حادثه شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: تعداد زیادی از افراد حاضر در توچال با تله کابین به ایستگاه هفت رفته بودند و قصد استفاده از پیست اسکی و تله‌کابین را داشتند که تله کابین به دلیل برف و کولاک برای مدتی خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد هم که از دربند و درکه به صورت خط‌الراسی وارد مجموعه توچال شده بودند در ایستگاه پنج زمین‌گیر شده بودند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس بلافاصله وارد عمل شده و جمعیت را تخلیه کرده بود اما متأسفانه یک نفر از کوهنوردان که مسیر را اشتباه رفته بود در مسیر گم شده و پلیس ساعت 11 پیکر بی‌جان و یخ‌زده او را در ایستگاه پنج پیدا کرد.

موقوفه‌ای بیان کرد: در مجموعه کلکچال 6 نفر جان خود را از دست دادند که یک نفر به صورت دستی به پایین منتقل شد و پنج  نفر نیز با استفاده از هلی‌برد و بالگردهای امداد به پایین منتقل شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ عنون کرد: یک نفر دیگر نیز که احتمالاً از مسیر جمشیدیه وارد توچال شده بود پیدا شده و به دلیل مصدومیت شدید به مراکز درمانی منتقل شد که متأسفانه این فرد نیز به دلیل ترومای مغزی جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: پنج نفر دیگر هم بنا بر اعلام خانواده‌هایشان مفقود شده‌اند که عملیات امداد و نجات برای یافتن این افراد ادامه دارد.

به گفته این مقام انتظامی، هشت نفری که جان خود را از دست داده‌اند همگی مرد هستند و حدوداً هم بالای 50 سال سن دارند؛ تلاش برای یافتن پنج مفقودی دیگر ادامه دارد که امیدوارم بتوانیم این پنج نفر را زنده پیدا کنیم.

موقوفه‌ای متذکر شد: خانواده‌ها برای اعلام مفقودین یا شناسایی اجساد  و در نهایت تشکیل پرونده می‌توانند به کلانتری 163 ولنجک مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.