اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

جلسه پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به اسلامشهر در فرمانداری

روند اجرای مصوبات سفر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به اسلامشهر در جلسه ای با حضور مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی و محمدرضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران در دفتر فرماندار شهرستان اسلامشهر مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به اسلامشهر در فرمانداری

به گزارش شجرنیوز، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر روز شنبه در این جلسه با اشاره به اینکه مردم برای رفع مشکلات و کاستی های حوزه آب و فاضلاب به اجرایی شدن مصوبات سفر وزیر نیرو امید بسته اند، اظهار داشت: ۱۲ مورد از مصوبات سفر وزیر نیرو به اسلامشهر به حوزه آب و فاضلاب مربوط می شود و باید پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن تمامی این مصوبات با جدیت صورت گیرد.

وی به گلایه مردم نسبت به کیفیت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی محلات اشاره کرد و گفت: مدیریت آبفای اسلامشهر باید با افزایش نظارت بر عملکرد پیمانکاران اجرای شبکه فاضلاب، از قصور و کوتاهی در اجرای این پروژه مهم و زیرساختی پیشگیری کند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو مقرر شد ظرف سه سال ۲۰۰میلیارد تومان از محل تسهیلات ماده ده، ۱۰۰ میلیاردتومان از منابع عمومی دولت و ۱۰۰میلیارد تومان نیزاز منابع داخلی آبفای استان تهران اعتبار برای ساماندهی تاسیسات فاضلاب شهرستان اختصاص یابد، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات در نیمه دوم سال جاری شاهد سرعت گرفتن اجرای شبکه فاضلاب در اسلامشهر باشیم.

وی در ادامه به اهمیت تکمیل خطوط انتقال آب مخزن ۱۰هزار مترمکعبی گلدسته به اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تخصیص ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی و۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسکن مهر به این پروژه، معاونت عمرانی فرمانداری همکاری لازم را جهت عبور خط مذکور از برخی موانع موجود در مسیر خواهد داشت تا پایان سال جاری شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

حبیبی همچنین با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مخزن ۵هزار متر مکعبی واوان و ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال آب وجمع آوری آب چاههای واوان در سفر وزیر نیرو اظهار داشت: در حال حاضر این دو پروژه با روند مناسبی در دست اجرا قرار دارند و امیدواریم با تکمیل آنها پیش از فرا رسیدن تابستان سال آینده شاهد رفع بخش عمده مشکلات آب شرب واوان باشیم.

وی درخصوص احداث مخزن ۱۵۰۰مترمکعبی احمدآباد مستوفی نیز گفت: اقدامات لازم با محوریت معاونت عمرانی فرمانداری و بخشداری احمداباد مستوفی جهت معرفی و واگذاری زمین مناسب به منظور احداث این مخزن در حال انجام است و با برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن احمدآباد مستوفی تا پایان سال جاری، تکمیل مخزن احمدآباد مستوفی نیز تا پایان سال۱۴۰۲ صورت می گیرد.

فرماندار اسلامشهر همچنین بر ضرورت اصلاح شبکه فرسوده آب شهرستان تاکید کرد و گفت: مقرر شده آبفای استان تهران نسبت به تأمین اعتبار ۴۰میلیارد تومان جهت اصلاح شبکه فرسوده آب شهرستان اسلامشهر اقدام کند و با اجرای این مصوبه، هدر رفت آب به دلیل فرسودگی شبکه به حداقل خواهد رسید.

برگزاری نشست پیگیری مصوبات سفر وزیر نیرو به اسلامشهر

همچنین در این جلسه که معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرماندار، رئیس دفتر مجمع نمایندگان تهران در اسلامشهر، مدیر عامل آبفای جنوب غرب استان تهران و مدیر آبفای اسلامشهر نیز حضور داشتند، مقرر شد تصمیم گیری درخصوص بازنگری و افزایش میزان پساب تخصیصی شهرستان اسلامشهر از تصفیه خانه های فیروز بهرام و واوان در جلسه ای به ریاست استاندار تهران صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.