اخبار شهرستان شهریاراخباردر استان

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه: عربستان از سر نیاز بر سر مذاکره آمده است

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه: عربستان از سر نیاز بر سر مذاکره آمده است

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با اولین جمعه از ماه شوال‌المکرم) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم شریف و خداجو، ضمن دعوت از خود و تک‌تک نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: خداوند متعال، پاداش اعمال صالح مومنین را می‌دهد و اجر هیچ‌کس را ضایع نمی‌کند.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی با استفاده از آیه نورانی ۳۰ سوره مبارکه کهف، افزود: کسانی که در حوزه ایمان و اندیشه و انگیزه و عمل نشان داده‌اند که ثابت قدم هستند و عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند منان اجر اعمال صالح آنها را ضایع نخواهد کرد.

وی در رابطه با آثار و برکات ماه مبارک رمضان در مابقی ایام سال افزود: روزه‌داران در طول ماه رمضان کریم، شیطان را شکست دادند و پاداش فراوانی با انجام عبادت و بندگی خدا کسب نمودند، حال باید بعد از یک ماه تمرین اخلاص و تقوا، بتوانیم حال و هوای ماه مبارک رمضان را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه با توضیح در مورد رعایت تقوا در زندگی انسان گفت: بالاترین میوه و ثمره ماه مبارک رمضان، تقوا است و باید بتوانیم نور، برکت، شیرینی و حالِ خوش به دست آمده در طول این ماه را در یازده ماه بعدی حفظ کنیم.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به فرا رسیدن روز هلال احمر و صلیب سرخ جهانی گفت: این روز بزرگ را به سرخ‌پوشان هلال احمر تبریک عرض می‌کنیم. عزیزان داوطلب هلال احمر در اولین لحظات حوادث سر صحنه حاضر می‌شوند و منادیان امنیت و آرامشِ روحی و فکری مردم هستند. امیدواریم مشکلات این نهاد برطرف شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز بزرگداشت شیخ کلینی ادامه داد: این شخصیت ارزشمند و عالم برجسته، حق بزرگی بر گردن مسلمانان و شیعیان دارد و به تنهایی بالغ بر شانزده هزار حدیث از معصومین علیهم‌السلام جمع‌آوری کرده است.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه امام جمعه صباشهر

امام جمعه صباشهر با اشاره به فرا رسیدن هشتم شوال؛ سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام گفت: وهابیت تکفیری با الهام آلوده، شیطانی و انحرافی به جان دین اسلام افتادند و بقاع متبرکه ائمه هدی(ع) را تخریب کردند. وهابیت تکفیریِ امروز همان خوارج نهروان زمان حضرت علی(ع) هستند، جنایات این تکفیری‌ها هنوز هم ادامه دارد و با پرچم لااله‌الاالله، سر می‌برند و با پول نفت برخی کشورها از جمله عربستان تغذیه می‌شوند.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه با بیان این نکته که افول آمریکا در عرصه بین‌الملل فرا رسیده است، گفت: آمریکای جنایتکار دیگر به نابودی نزدیک شده و رو به افول است، نفوذ خود را در دنیا از دست داده است و ان‌شاءالله خیلی زود از بین خواهد رفت تا دنیا نفس راحت بکشد.

وی با تحلیل چهل و سه سال عمر انقلاب اسلامی افزود: در تحلیل انقلاب، نباید فقط شاخصه اقتصاد را در نظر گرفت، گرچه اقتصاد موضوع مهمی است و باید اصلاح شود، اما شاخصه‌های امنیت و غیره هم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. دشمنان، نظام ما را تحریم کرده‌اند و درها را به روی ما بسته‌اند، اما نتوانستند اقتصاد ما را به فروپاشی بکشانند، اقتصاد مقاومتی نجات دهنده‌ی وضعیت کنونی ماست.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به حضور شخص رئیس جمهور در میان اقشار مختلف مردم و گفتگوی صمیمی با آحاد ملت، عنوان کرد: دولت با قاطعیت در تمام مسائل ورود کند و شبکه تولید و توزیع را نظارت و بررسی نماید. بر این دولت زیبنده نیست مانند دولت‌های قبلی، توان حل مشکلات را نداشته باشد، چرا که انتظار از این دولت فراتر است.

وی با اشاره به لزوم اصلاح نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی کشور که گرفتار ربا شده، با ابلاغیه، بخش‌نامه و مصوبه اصلاح نمی‌شود. دولت باید به جای تاسیس بانک جدید، این ساختار کنونی بانک‌ها را اصلاح کند.

خطیب جمعه صباشهر گفت: عربستان از سر نیاز بر سر مذاکره آمده است. خط قرمز‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله حمایت از یمن، به قوت خود باقی‌اند.

وی گفت: اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نشان داده قابل اعتماد نیست و مرد هزار چهره‌ای است که هر کجا منافع خود را ببیند، آنجا هست؛ حتی اگر طرف مقابلش رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.