اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

دادگستری شهرستان قدس: اداره اوقاف نسبت به تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند

شهرقدس- رییس دادگستری شهرستان قدس گفت: یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرستان موقوفه بودن املاک است و انتظار داریم اداره اوقاف پای کار آید و در تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند و درخصوص تنظیم سند تک برگ اداره ثبت پیگیر باشد و این روند با سرعت بیشتر پیش رود.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، سید حمیدرضا حسینی رییس دادگستری شهرستان قدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته تعداد آمار پرونده‌های کیفری و حقوقی به دلیل استفاده از روش‌های حل و فصل غیرقضایی کاهش داشته است.

وی گفت: ورودی محاکم به دلیل نیرو و فضای کم‌کاری، طاقت فرساست و حدود ۱۵ هزار پرونده در حوزه شعب محاکم وارد شده که باتوجه تعداد پایین قضات به نسبت فعالیت جهادگرانه انجام می‌شود و حدود ۵۰ درصد سازش در شورای حل اختلاف به ثبت رسیده است.

رییس دادگستری شهرستان قدس با اشاره به موقوفه بودن املاک افزود: یکی از معضلات بزرگ در سطح شهرستان موقوفه بودن املاک است و انتظار داریم اداره اوقاف پای کار آید و در تعیین تکلیف متصرفان اقدام کند و درخصوص تنظیم سند تک برگ اداره ثبت پیگیر باشد و این روند با سرعت بیشتر پیش رود.

حسینی با اشاره به هوشمندسازی فرآیندها افزود: این موضوع به واسطه جوان بودن قضات و تسلط بر فناوری‌های روز در شهرستان آغاز شده و شهرستان قدس در حوزه دادسرا و دادگاه در رتبه‌های نخست الکترونیکی است و به‌صورت پایلوت فرایند کاغذزدایی از دادرسی اجرا شده و پیشتاز در این امر هستیم و در آینده نزدیک نتیجه آن مشخص خواهد شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.