اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

دبیر اتحادیه نانوایان بهارستان، مدیر بخش سازندگان نظام مهندسی تهران شد

دبیر اتحادیه نانوایان بهارستان، مدیر بخش سازندگان نظام مهندسی تهران شد

به گزارش شجرنیوز از تهران، محمدی، عضو نظام مهندسی ساختمان گفت: از میان سازمان های ذی مدخل در صنعت ساختمان، بی شک سازمان نظام مهندسی به عنوان یک صنف تخصصی و خانه مهندسان، نقش کلیدی در ساماندهی ساخت وسازها را دارند. در چنین شرایطی قرارگیری فردی که سمت دبیر اتحادیه نانوایان را دارد به عنوان مدیر واحد سازندگان نظام مهندسی استان تهران، قطعا با پیامدهای جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

عضو نظام مهندسی ساختمان گفت: با توجه به تخلفات در حوزه نظام مهندسی از جمله انتصابات اعضای غیر متخصص باید وزارت راه وشهرسازی به این موضوع جدی تر ورود کند.

محمدی گفت: با توجه به آن‌که در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های مسکن در کشور با  اجرای طرح های نهضت ملی مسکن رو به رشد است بنابراین در این حوزه باید نظارت ها تشدید شود‌.

به گفته عضو نظام مهندسی ساختمان  مدیر واحد سازندگان سازمان نظام مهندسی استان تهران مسئولیت مهم  رسیدگی به امور مهندسان مجری را بر عهده دارد. این در حالی است که با توجه به اینکه در حال حاضر بکارگیری مجری ذی صلاح برای تمامی  ساختمان ها الزامی شده است، این امر نادیده گرفته می شود.

او می گوید: واحد سازندگان نظام مهندسی تهران بخشی مهم است که لازم است، فردی متخصص به صورت متمرکز و تمام وقت، عهده دار این سمت باشد.

محمدی گفت:  مساله پایین بودن عمر مفید ساختمان ها و همچنین موضوع  ساخت مسکن ایمن از جمله چالش های صنعت ساختمان است، یکی از دلایل پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها حضور افراد غیر متخصص و متفرقه در این صنعت است که می توان گفت از جمله دلایل ساخت واحدهای مسکونی و غیر کیفی است.

عضو نظام مهندسی گفت: در این بین سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و وزارت راه وشهرسازی به عنوان ارکان مسئول در صنعت ساختمان نقش کلیدی در نظارت بر روند ساخت و سازها دارند.

وی افزود: از میان سازمان های ذی مدخل در صنعت ساختمان، بی شک سازمان نظام مهندسی به عنوان یک صنف تخصصی و خانه مهندسان، نقش کلیدی در ساماندهی ساخت وسازها را دارند. در چنین شرایطی قرارگیری فردی که سمت دبیر اتحادیه نانوایان را دارد به عنوان مدیر واحد سازندگان نظام مهندسی استان تهران، قطعا با پیامدهای جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

او گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده، به نظر میرسد که وزارت راه وشهرسازی در جایگاه ناظر بر عملکرد سازمان نظام مهندسی به این موضوع رسیدگی کند تا مالکان و سازندگان بیشتر از این متضرر نشوند و کار های خود را  به صورت صحیح و  با سرعت انجام شود‌.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: انتخاب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.